donderdag 27 augustus 2015

Dag-15 hele grote beer

Zo`n aanrommel-dag heeft natuurlijk ook een avond. `s Avonds liep ik met mijn lapjesvader een rondje door de achtertuin. En wat zag ik onze moestuinborder? Slakken, héél veel slakken! Nu is het zo dat wij een diervriendelijke tuin hebben, alles is welkom behalve slakken. Maar... als ik zonder "vrees" (slakken zijn: brrr) ook iets in of aan de tuin wil doen zal ik toch van mijn allergie voor slakken moeten afkomen. Ik betrapte me er op dat ik een BEER zag (wat een bewustwording). En beren kan je alleen maar van de weg halen door er iets aan te doen. Gewapend met gehandschoende handen ging ik aan de slag (blote handen is de volgende fase) en verwijderde slakken. Wat dapper van mezelf! Gelukkig was lapjesvader zo lief om de slakken in de groene container te doen. Eerlijk is eerlijk: dit ging om huisjesslakken, naaktslakken zijn voor een volgende fase.

 Om van mijn slakkenallergie af te komen had ik echt stevige support van Willem-Beer nodig.
Pok, tok, pok, tok, daar gingen de slakken één voor één. Gisteravond heb ik een enorme beer van mijn weg gehaald.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten