donderdag 27 augustus 2015

Dag 16- tijd voor hobby! (Postcrossing)

Eén van de hobby`s waar ik aan doe is postcrossing. Ik gun mezelf alleen niet de tijd voor hobby`s. Dit is erg zonde want hoe krijg je anders rust en ruimte in je hoofd?

Mijn moeder zei altijd: "Het werk leeft langer dan jij."
In tegenstelling tot wat mijn lapjesvader altijd zei: "Eerst zaken dan vermaken."

Het citaat van mijn moeder omvat een goede wijsheid, alleen zij paste haar "motto" ook niet altijd toe. Ze was een enorme bezige bij. Met zo`n voorbeeld is het heel erg moeilijk om zelf een minder bezig bijtje te zijn.

Laat ik nu net het laatste citaat en de ""bezige-bij-modus" in mijn hoofd geprent hebben zitten....  Van mezelf moet ik altijd eerst iets doen voordat ik iets leuks mag doen. Kortom ik ben (te) streng voor mezelf. Dit is een belangrijke bewustwording, waar ik écht iets aan wil veranderen. Ik hoop dat dit 365dagen-project mij hier bij gaat helpen.

Het gevolg voor één van mijn hobby`s de tijd niet gunnen is...
...Dat deze kaart al 6 dagen klaar ligt om naar China verstuurd te worden. Dit wordt vervolgens een los eindje die maar in mijn hoofd blijft zoemen. (Nu heb ik niet alleen beer op mijn pad, maar ook een bij in mijn hoofd). Daarom heb ik vandaag tijd genomen voor postcrossing. Niet alleen om deze reden, ook omdat het leuk is.

De tekst is heb ik vertaald in het Engels, manlief loopt de tekst altijd even na. De kaart is nu klaar om (hand)geschreven te worden. Van een postcrossingskaart maak ik altijd een "cadeautje", ik wil dat mijn kaart als een feestje voelt als mijn mede-postcrosser mijn kaart ontvangt. Dit maakt het extra leuk om post te krijgen!
Deze kaart komt uit Taiwan, mijn mede-postcrosser heeft deze kaart niet gescand. Ik vind het leuk om in mijn "Postcards-wall" terug te kunnen zien wat voor kaart ik heb ontvangen. Als mijn mede-postcrosser de kaart niet heeft gescand, dan zal ik het zelf moeten doen... Dit is een piepklein  klusje, maar de kaart ligt al vanaf 20 augustus te wachten om gescand te worden.
Omdat ik  tijd voor hobby heb gemaakt, heb ik direct (mwah, "direct" is in deze context erg relatief) deze kaart gescand. Nu kan niet alleen ik, maar kunnen ook mijn mede-postcrossers deze prachtige kaart zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten