vrijdag 28 augustus 2015

Dag 17- van-alles-en-nog-wat-dag

Vandaag is het vrijdag, vrijdag is de dag dat ik geen verplichtingen heb. Geen verplichtingen qua afspraken met een ander bedoel ik hiermee. Ik maak altijd wel afspraken met mezelf. Vandaag staan naast klusjes ook een aantal ontspannen zaken op het programma.
Vanmorgen heb ik eerst een aantal klusjes van mijn ochtendroutine gedaan. Ik heb zowaar vandaag de was van gisteren  afgehaald, hij staat nu klaar om opgevouwen te worden.

Er lag ook een briefje waarop stond dat ik nog een aantal aanpassingen in mijn vorige berichten moest maken. Uit ervaring weet ik dat losse briefjes niet handig zijn, en dat je de zaken op een los briefje het beste direct kan afhandelen. Daarom heb ik direct de aanpassingen gemaakt. Zo! Klein klusje maar wel met een opgeruimd gevoel, het briefje is verscheurd en ligt nu in de oud-papiertas.

Omdat ik op de computer bezig was bedacht ik me dat ik dan direct mijn e-mail kon opruimen. Dat viel qua tijd best tegen, wanneer je op een computer bezig bent dan verval je zomaar van het één in het ander. Ik bedenk me nu dat dit niet anders is dan fysiek opruimen, vaak verval je dan ook van het één in het ander.
In mijn e-mail stond ook een oproep voor periodieke controle bij de tandarts. Het eerste mailtje dateert van 4 augustus (!), toen wilde ik al bellen om te vertellen dat ik recent mijn periodieke controle heb gehad. Dit heb ik niet gedaan, daarom kreeg ik op 20 augustus een reminder. Vandaag is het 28 augustus en heb ik eindelijk gebeld. Met als resultaat... Dat ik een "bandje" kreeg dat ik vanaf maandag de tandarts weer kan bereiken. ;-) Ik heb toen de tandarts maar een mailtje gestuurd. :-)

De ontspannen activiteiten die vandaag op het programma stonden:
  • Naar de kapper;
  • Naar de bibliotheek om onder andere de film "Julie en Julia" te lenen (ik heb de film gereserveerd, dus stond film klaar. Heel fijn dan hoef je niet te zoeken). Via het blog "een kastje per dag" kwam ik achter het bestaan van deze film. Het lijkt mij een hele leuke en inspirerende film;
  • Naar het winkelcentrum om;
-Naar de te gaan HEMA voor mijn beloning van deze week (ik vind dat ik na al dat harde werken aan het eind van de week een beloning heb verdiend);
-Naar de Action voor een klein bakje (om de spullen van mijn magneetplek te kunnen opbergen) en ik ging naar deze winkel om een tissuedoos te scoren.


Dit is mijn "beloning", make-up poeder, oogschaduw en een poederkwast
Voor mij is dit heel bijzonder omdat dit zo`n beetje de eerste keer is dat ik make-up spullen koop. Dit is al een 365-dagen project op zichzelf. :-)






Het bakje voor "magneetspulletjes" is gelukt. De tissuedoos helaas niet. Eén bakje is voor op de salontafel, het andere bakjes is voor op het rechternachtkastje. Staat toch wat gezelliger vind ik.


Aan deze dag zitten nog een aantal losse eindjes:
  • De kaart naar China moet nog geschreven worden (schreef ik op dag 16 niet dat ik meer tijd voor hobby wil ga nemen?);
  • Het kasboek (wees gerust ook dit is een terugkerend item);
  • Bij de kantoorboekhandel bij mij in het dorp heb ik een prachtig boek gekocht. En ook nog met 35% korting! Vervolgens blijkt thuis dat ik een behoorlijk groot "kasverschil" in mijn portemonnee heb. Een kasverschil van ruim 30 euro. Na diep nadenken is het meest logische dat het kasverschil bij de kantoorboekhandel is ontstaan. Daarom ben ik vanavond terug naar deze winkel gegaan om dit te melden. De "baas" gaat camerabeelden terug kijken om te zien hoe de geldtransactie is gegaan, natuurlijk gaat hij ook de kas opmaken. Dit bij elkaar opgeteld moet voor duidelijkheid zorgen. Uiterlijk dinsdag 1 september word ik hier over terug gebeld. Wordt vervolgd!
Met een mooi geknipt kapsel en een ontspannen gevoel sluit ik deze dag af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten