maandag 31 augustus 2015

Dag 19- een rustige zondag

Omdat manlief en ik gisteren zijn gaan "geocachen" is het niet gelukt om een bericht te posten. Dit is dus een bericht met "terugwerkende kracht".
Het lijkt erop dat deze week veel aanrommeldagen heeft en dat er veel losse eindjes zijn afgemaakt. Dit is positief, zaken die ik oppak maak ik in ieder geval af.
Door de vele losse eindjes is het helaas niet gelukt om dit weekend het klusje van dag 13 door te pakken.

Gisteren stond onder andere het kasboek op het programma. Manlief en ik willen grip krijgen op onze financiële situatie, grip kan alleen maar gekregen worden door inzicht te verwerven. Het kasboek is een Exel bestand die manlief heeft gemaakt, het enige wat ik hoef te doen is wekelijks de kassabonnen invoeren, zodat wij onze uitgaven van de afgelopen week kunnen nalopen.
Het kasboek is voor mij elke week weer een BEER. Ik vind het niet leuk om te doen en je ziet niet zo snel resultaat (bij iets schoonmaken zie je wél snel resultaat). Om te onderzoeken of het kasboek een BEER is of een beertje heb ik de kookwekker gezet. Ik ben welgeteld 10 minuten bezig geweest met het invoeren van de kassabonnen. Mmm... Wat leert mij dit? ;-)
 
 

Zegeltjes inplakken hoort ook bij het klusje "kasboek."

Dit is een belangrijke  kassabon. De inkt op een kassabon vervaagd op een gegeven moment. Daarom heb ik deze kassabon direct gescand. Ik vind het een hele slimme vinding van mezelf... ;-)







Dit is nu geen los eindje meer, de kaart is geschreven en heb ik op de post gedaan.

Zowaar heb ik naast deze klusjes ook nog een was gedraaid (én opgehangen). Wassen vind ik niet leuk, er lijkt namelijk geen eind aan te komen... Gelukkig geeft het altijd een heel goed en opgeruimd gevoel als de was weer helemaal bij is.

We hebben vroeg gegeten zodat we op tijd op weg konden om te gaan wandelen/geocachen. Het geocachen liep niet helemaal vlotjes (dit kwam doordat het bereik van de telefoon van manlief niet optimaal was). Geocachen is een spel, en als een spel niet lekker loopt vind ik het algauw minder leuk. Ik heb besloten mijn Zen-modus niet te verlaten en de avond positief te eindigen want: het bos rook lekker, ik heb kunnen oefenen op mijn nieuwe wandelschoenen, we zijn er even uit geweest én we hebben een leuke wandelroute in het vooruitzicht.

Support van Willem-Beer vind ik erg fijn! Maar... Ook Willem-Beer heeft recht op ontspanning. En waar voelt een beer zich beter thuis dan in het bos?












Geen opmerkingen:

Een reactie posten