maandag 31 augustus 2015

Dag 20- weer een beer van mijn weg gehaald!

Al een aantal weken loop ik met iets aan mijn vinger. Wat dat iets was, wist ik tot vandaag niet. Omdat ik niet zo`n "dokter-loper" ben, ben ik eerst gaan "zelfzorgen." Naast de zelfzorg ben ik ook gaan googlen. Mmm...dat iets op mijn vinger zou weleens eczeem kunnen zijn.
Over eczeem wordt van alles gezegd en geschreven op internet, langzaamaan vond ik het toch tijd worden om naar de huisarts te gaan, mede omdat ik mijn vinger begon te ontwijken.
Een afspraak maken bij de huisarts is voor mij een enorme BEER.
Dit komt onder andere door één van zijn assistentes die ik mijn hoofd als waakhond heb gemaakt. ;-)
Naast het iets op mijn vinger, heb ik sinds zaterdag iets onder mijn voet. Ha! Twee klachten, in dit geval durfde ik te bellen om een afspraak te maken.

Sinds kort is het beleid dat je bij twee klachten een dubbel consult krijgt. (Ik vond dit voor deze twee kleine klachten wat overdreven, maar goed...)
De assistente maakte een afspraak voor 9.30 uur bij de huisarts. De twintig minuten heb ik niet nodig gehad, het iets op mijn vinger bleek inderdaad eczeem en het iets onder mijn voet zijn blaasjes.

Na dit consult dacht ik direct naar de kantoorboekhandel te gaan. Helaas, deze was nog niet open.
Hierna direct naar de apotheek om het voorgeschreven zalfje op te halen én een goede handcrème.
Bij het winkelcentrum staat ook een brievenbus. Ik kon dus mooi de kaart naar China op de post doen.
 
Eenmaal thuis gekomen heb ik wat kleine (basis)klusjes in huis gedaan.
Een direct klusje is de zorgverzekering bellen met een vraag over één van mijn ingediende declaraties. (Dit soort uitzoekklusjes laat ik vaak te lang liggen, nu dacht ik: "ik bel direct").
Vanuit de zorgverzekering komt er nog een reactie, maar ik heb het lijntje uitgezet en het loopt!

`s Middags nog een was klaargezet (zodat deze vannacht kan draaien) en toen op naar de kantoorboekhandel. Het klopte dat er te weinig geld was terug gegeven. Het lag keurig netjes voor me klaar.

Vandaag geen nieuwe klusjes op-of-doorgepakt (ik bedenk me dat dit niet helemaal waar is: ik heb de zorgverzekering gebeld). Maar... wel afgemaakt!

En nu? Nu is het tijd voor het nieuwe televisieseizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten