dinsdag 1 september 2015

Dag 21- garderobe

Er stond nog een klusje open: de zakken en rollen van dag 13.

Dit mandje hing verstopt achter de jassen. Op dit moment is het nog een handschoenen-petten-en-sjaals-mandje. Het moet een "rollen-mandje" gaan worden.
Omdat ik toch met het mandje aan de slag ging, bedacht ik me dat ik net zo goed de hele garderobe kon gaan opruimen, uitzoeken én schoonmaken.

De mandjes heb ik van de kapstok gehaald. Ik zag toen dat de kapstok dringend een poestbeurt nodig heeft. (Kleine biecht: wij wonen nu drie jaar in dit huis. Volgens mij heb ik de kapstok sinds hij is opgehangen-niet (!) schoongemaakt.
De mandjes kunnen uitgezocht én stofvrij gemaakt worden. Een aantal van deze spullen gaan naar de schuur, kringloop of weg. Beide mandjes zijn nu leeg. Eén mandje krijgt een andere bestemming en is naar de slaapkamer verhuisd.
Dit zijn nu drie overzichtelijke stapeltjes: sjaals, hoofdbanden en handschoenen. Wat ik kan wassen gaat uitgewassen worden.
Dit is alweer een tweede "kringloopdoos", de kringloopspullen gaan hierin. De doos is een verhuisdoos (inderdaad van de verhuizing van drie jaar geleden), ook deze mag de kringloop hebben. De verhuisdoos staat nu niet meer in de weg in de schuur.
Mijn reservebrillen die ik kwijt was. Ze zaten in een kapotte rugtas aan de kapstok. Brillen blijven bewaard, rugzak ligt in de container.
De "begraafplaats-tas", hierin zitten spullen die ik meeneem als ik naar het graf van mijn moeder ga. De tas is te groot en de spullen mogen ook weleens uitgezocht worden. Ook hoeft de tas niet als "lopende" tas aan de kapstok te hangen.
De spullen zijn uitgezocht en verhuisd naar een andere tas die nu in de kelder hangt.(De "oude begraafplaats-tas" is namelijk een hele fijne boodschappentas en gaat nu voor dit doeleinde gebruikt worden).
En hier ging het uiteindelijk om: dit mandje is nu een "rollenmandje". Manlief moet `m alleen nog ophangen op de daarvoor bedachte plek.
De garderobe ziet er nu zo uit. De bloembak wordt de "winterbak", ik wil deze bak alleen in de garderobe als het herfst en winter is. Voor het voorjaar en de zomer wil ik de "winterspullen" ergens anders. Manlief kwam met een oplossing: in de "kleding-seizoenenbak". Goed idee, die ik zeker ga toepassen. (Het idee van de bloembak heb ik overigens niet zelf bedacht, ik kwam het tegen op internet).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten