woensdag 2 september 2015

Dag 22- 10-minutenklusjes



Op dag 21 heb ik de garderobe, opgeruimd, uitgezocht en schoongemaakt. Ik hield toen twee lege mandjes over waarvan één is verhuisd naar de slaapkamer. Dit mandje staat nu inmiddels bij de "reserve-mandjes" omdat de nieuwe bestemming voor dit mandje niet zo handig was als ik gisteren had bedacht. ;-)
Dit kastje hangt boven het rechternachtkastje die ik onlangs op dag 13 heb opgeruimd, uitgezocht en schoongemaakt. Het plastic mandje is erg praktisch, maar niet "gezellig", het rieten mandje die ik gisteren "overhield" leek me een gezellig mandje die prima in dit kastje paste. Dit bleek niet zo te zijn. Het mandje is te groot voor dit kastje én dit soort riet past qua stijl niet op de slaapkamer.

Ik heb het kastje eerst maar eens leeg gehaald om te kijken welke spullen weg konden of naar een andere plek verhuisd moesten worden.
 
 
Heel stiekem had ik de neiging om in een niet-schoon kastje de spullen weer terug te zetten. Foei!
En de reden? Ik had geen zin om een sopje te maken (terwijl inmiddels doekjes, emmertje en schoonmaakmiddel naast beneden-ook boven staan). Mmm, is dit een goede reden? Nee, maar hoe kan ik het mezelf dan zo makkelijk mogelijk maken? Met deze doekjes (die naast beneden-ook boven liggen), perfect voor een "quik-clean". En de doekjes ruiken heerlijk naar appeltjes.
 


De spullen zijn uitgezocht, ik heb besloten dat er géén mandje nodig is. En dat voor iemand met een bakjes-fetisj. ;-)
Om de (kartonnen) doos tissues komt ter zijner tijd een mooie tissuedoos. Dit in het kader van de slaapkamer gezelliger maken. Het bakje die ik op dag 17 gekocht heb, staat nu ook in dit kastje.
Het nachtkastje is nu nog opgeruimder.

 
Dit kan weg. Waarom staan (half) lege en niet gebruikte tubes ruimte in te nemen?
Oke, dit is klaar. Op naar het volgende klusje.
 
 
Dit zijn de reservebrillen die ik gisteren (dag 21) heb gevonden. Ik wilde ze bewaren. Op de vaste plek voor reservebrillen lagen recentere reservebrillen.
Deze brillen kunnen dus weg. Ze gaan een tweede leven krijgen. Ik breng ze naar een inzamelpunt voor oude brillen.

Wat zou een klusjedag zijn zonder was? ;-)


 









 
 
Drie manden on-gevouwen was, gereduceerd tot één mand op-gevouwen was.




Even tijd voor een korte pauze. Thee van het merk "Yogi Tea" is één van mijn favorieten net als bokkenpootjes. Op het labeltje van het theezakje staan altijd inspirerende teksten.
Deze was ligt klaar om ingepakt te worden. Binnenkort gaan we een paar dagen weg. Eventjes helemaal niks. Willem-Beer wil, gaat mee. Welke avonturen zullen we gaan beleven?
Gisteren (dag 21) zag ik dat we wel heel veel spinrag aan het plafond in de gang hebben. Dit is een los eindje van gisteren.


Gewapend met plumeau ben ik aan de slag gegaan. In welgeteld 8 minuten was het plafond in de gang spinrag-vrij.

Nadat dit klusje geklaard was heb ik in-het-kader-van-opruimen, een ongebruikt blik op Marktplaats gezet.
 
En, nu? Nu is bijna tijd om te gaan zwemmen én te ontspannen.























.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten