woensdag 16 september 2015

Dag 26- omgekeerde dag

Op dag 25 ben ik begonnen met het opruimen en ordenen van papier. Om te zorgen dat het papier ook daadwerkelijk op de juiste plek terecht komt heb ik het opruimen hiervan voor gisteren op het programma gezet.
So far so good, totdat mijn lapjesvader `s avonds belde. Hij vroeg of we in plaats van woensdagavond op dinsdagavond konden gaan zwemmen.
Hij vond het zelf ook wat kort dag, maar hij was vergeten het eerder te vragen.
(Vergeten is bij mijn lapjesvader niet vreemd hoor. Hij stuurt zelfs mailtjes naar zichzelf om te voorkomen dat hij afspraken vergeet). :-)
Mmm, kon dit? Ja dit kon, ik moest alleen wel even schakelen. Want: als het zwemavond is, dan is het ook kookdag voor mij.
Koken vind ik erg leuk om te doen. Ondanks dat ik het leuk vind om te koken is het voor mij belastend en kost het ook energie. Dit komt door de fibromyalgie. Om deze reden plan ik koken altijd in en kook ik van te voren.

Zo flexibel als ik ben :-), heb ik besloten het programma van gisteren ("papier deel 2") om te ruilen met het programma van vandaag. Het werd dus een omgekeerde dag.

S' morgens eerst maar eens de klusjes van mijn ochtendroutine gedaan. Om vervolgens twee manden met vakantiewas op te vouwen. (Ik weet het, het blijft mijn manco).
Twee manden met vakantiewas opgevouwen.
Vervolgens was het tijd om te gaan koken. Dit keer stond er een Macaronischotel op het menu.
Omdat er nog behoorlijk wat Camembert in de koelkast lag besloot ik (bij wijze van experiment), dit te verwerken in de Macaronischotel.
Omdat dit bericht met terugwerkende kracht is kan ik inmiddels vertellen hoe de Macaronischotel heeft gesmaakt. De schotel was lekker, de Camembert paste er prima bij. Een volgende keer zal ik deze kaas niet meer bovenop de schotel leggen, maar er tussenin. Ik denk dat de kaas dan beter zal smelten.
Dit klusje stond nog letterlijk op het aanrecht. Dit is het bakje waarin de inkomende post zat. Ik wilde het bakje schoonmaken, maar had er eigenlijk geen zin meer in... Toch besloot ik de daad bij het woord te voegen. Ik heb getimed hoe lang ik met het schoonmaken van dit bakje bezig zou zijn...
... Na iets meer dan drie minuten was dit bakje schoon. Wat leert mij dit? ;-)

`S avonds hebben lapjesvader en ik heerlijk gezwommen. De baantje-score van gisteren? 24 stuks!







 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten