zondag 20 september 2015

Dag 31- zondagse klusjes

Vandaag is het dag 31 dat ik meer rust en ruimte in ons huis en in mijn hoofd aan het scheppen ben.
Dit betekent dat ik een volle maand met dit 365-dagen project bezig ben. In deze maand ben ik me meer bewust geworden van kleine en grote opruimklusjes, en dat beren op een weg vaak sneller dan gedacht van mijn weg zijn gehaald. Ook ben ik er achter gekomen dat ik "bloggen" erg leuk vindt, ook ben ik me meer bewust van hoe ik het beste iets op een foto kan krijgen. Kortom ik leer een hoop bij.

Bezinning is goed, iets doen (is in het kader van dit project) beter. Kortom: ook op dag 31 van dit 365-dagen project ben ik bezig geweest.

Dit opbergkistje heb ik op dag 28 op gratis op te halen gezet. Gisteren belde een gegadigde. We hebben afgesproken dat het opbergkistje tussen 11.00-12.00 uur zou worden opgehaald. Nadat het ruim 12.00 uur was geweest begon ik me af te vragen of het kistje nog wel zou worden opgehaald.
Gelukkig! Om 12.30 uur stond gegadigde voor de deur. Met...

...Deze fles wijn als bedankje. Manlief en ik drinken geen wijn. Koken doen we wel met wijn. Ik vermoed dat deze wijn ergens dit najaar in een stoofpot verdwijnt. ;-)

Tijdens het wachten op de gegadigde heb ik een bijna heel (oud) brood "versnipperd" voor de vogels in de tuin. Omdat het veel brood was besloot ik naar de "eendenvijver" te lopen. Vandaag was het een "eenden-loze" dag. Gelukkig lieten deze twee Meerkoeten zich wél zien.
Onverrichterzake ben ik weer terug gelopen om dan toch maar de tuinvogels blij te maken met de rest van het brood.
Eén van de kleine klusjes van vandaag: oud papier, glas en de "gaatjes-T-shirts" wegbrengen.

Manlief tankt altijd bij het tankstation in onze woonplaats. Je kunt hier "Keuzesparen". Onze keuze viel op (de vrij te besteden) cadeaubonnen bij tuincentrum Overvecht. Een aantal weken geleden hebben we de spaarpunten verzilverd. Dit ging heel moeizaam, zoveel cadeaubonnen had het tankstation niet in huis, we moesten een week wachten. Na een week wachten hebben we de cadeaubonnen opgehaald. Wat bleek... De medewerkster van de week ervoor had in het verkeerde laatje gekeken. De cadeaubonnen waren er wél... (Zucht nummer 1).
Vol goede moed togen we vervolgens naar het tuincentrum. Bij de kassa bleek dat we een gedeelte van de cadeaubonnen niet konden inwisselen omdat ze te oud zijn. (Zucht nummer 2). Op de terugweg bleek het erg druk bij het tankstation, we besloten op een later moment met de cadeaubonnen naar het tankstation terug te gaan.
Een paar weken later... Vandaag is het "latere moment" gekomen. Manlief en ik togen opnieuw naar het tankstation. De medewerkster mocht geen besluit over de cadeaubonnen nemen, en de bedrijfsleidster is vandaag niet aanwezig. (Zucht nummer 3). Uiterlijk donderdag worden we hier over terug gebeld.
Deze verzuchtingen zijn het wel waard: in totaal zijn de overgebleven cadeaubonnen 33,00 euro waard.
Na dit korte ritje naar het tankstation togen we weer terug naar huis. Het bezoekje aan het tuincentrum moet even wachten. Manlief ging naar zijn moeder voor een ander klein klusje, en ik had tijd voor... Hobby! Vandaag heb ik twee kaarten aan mijn "postcrossing-vrienden" geschreven.



Deze kaart gaat naar Duitsland.

 
Van een postcrossings-kaart probeer
 ik altijd een "cadeautje" te maken.
Deze kaart gaat naar Amerika.

Bezig zijn met je hobby is leuk... Maar na de hobby zal er toch opgeruimd moeten worden.
Deze knutsel wil ik gaan maken. Wanneer? Dat weet ik niet. Het idee komt van "Pinterest", en ligt al een tijdje in de weg te liggen. Het hoort namelijk in...
...Deze map. Ik heb de map "flow" genoemd. Het is de bedoeling dat hierin zaken komen die mij inspireren én waar ik blij van wordt. Ook dit is een klein klusje, maar zorgt (ook met de andere spullen die ik heb opgeruimd heb) dat...
...Het werkblad weer vrij is.
Deze spullen zijn van manlief. En staan sinds onze verhuizing (gelukkig pas drie jaar geleden) onder het werkblad. Hierdoor kan er aan dit stuk van het werkblad niet gewerkt worden. Aan manlief heb ik voor vandaag gevraagd of hij de dozen naar de waskamer wil verplaatsen. En in zijn (klus)vakantie de dozen wil uitzoeken. De dozen zijn verplaatst. Nu nog wachten op het uitzoeken... ;-)
Na het verplaatsen van de dozen is de ruimte onder het werkblad leeg. Er kan nu weer een stoel onder.
De vouwkratjes gaan naar de schuur, de planken links bij de verwarming gaan naar zolder. Het reismandje van Devil wordt schoongemaakt en komt weer terug op de waskamer (aan de andere zijde, totdat de dozen zijn opgeruimd), en het "hondje" staat nu op de hobbykamer (dit leek manlief handig). De rollator gebruik ik als ik rijdende "mini-werktafel" deze blijft staan waar ` ie staat.
Gelukkig... Er gaat ook iets weg. Deze is meeverhuisd. Met welk doel?
Ik denk als ruimte opvuller. :-) Het is namelijk (net als in de vorige woning) niet gebruikt.

En nu? Nu ga ik lekker warm douchen en daarna mijn favoriete serie kijken:
Ik ben fan van het eerste uur. Ik heb zelfs de "Penoza-app" gedownload. Omdat ik alle opdrachten goed heb uitgevoerd kon ik vanmorgen al de aflevering van vanavond kijken. Maar... Een tweede keer (op groot scherm in plaats van de I-pad) Penoza kijken is geen straf!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten