dinsdag 29 september 2015

Dag 40- korte en lange klusjes

Vandaag had ik diverse klusjes op het programma staan. Natuurlijk waren dit de klusjes van mijn ochtendroutine. Bij deze routine hoort inmiddels ook de was. ;-) Gelukkig was het dit keer geen grote was om op te vouwen. (Het bijhouden van de was draagt hier ook op een positieve manier aan bij).
Bij de witte was horen ook de dekbedovertrekken en soms de hoeslakens (liever niet want die zijn grijs. Dit hangt af van hoe vol de trommel is). Manlief en ik vouwen samen de dekbedovertrekken en de hoeslakens op. Nu verdenk ik hem er van dat hij dit klusje zojuist alleen heeft gedaan. ;-)
Nu staat er één was klaar, deze draait vannacht. Morgenochtend hang ik deze was op. En dan?
Dan ben ik tot aan het weekend helemaal bij met de was!
 
Op dag 38 heb ik twee kaarten uitgezocht die naar Duitsland en Taiwan gaan. De Engels tekst was klaar, nu nog een kwestie van overschrijven en "iets gezelligs" van de kaarten maken.
 
Ik heb sandalen verkocht via Marktplaats. Dit pakketje heb ik vandaag naar het Postpunt gebracht.
Het bedrag wat ik aan het verkopen hiervan heb "verdiend" gaat in ons spaarpotje voor onze ladekast en nachtkastjes.
Onderweg naar het Postpunt heb ik het versnipperde papier van gisteren weggebracht.

Ik ben naar de bibliotheek gegaan om...
 
 
...Onder andere dit gereserveerde boek op te halen. Moment ben ik helemaal in de schoonmaak-en-opruim flow.
 
(Op de foto van de bibliotheek zie ik twee RRHH-klusjes. Er mist een letter. Misschien heeft de bibliotheek expres een letter uit het woord "bibliotheek" gehaald. Beginnende lezers kunnen dan gaan raden naar het woord. :-) En... De lantaarn staat scheef).
 
Overigens, ik heb geen enkele moeite om deze Klus aan iemand anders over te laten. :-)
(Hoewel... Misschien geef ik de missende letter nog wel een keer door).
Aan de overkant van de bibliotheek staat een supermarkt. Ik besloot in deze supermarkt alvast afbakbrood voor morgen te kopen. In de supermarkt bedacht ik me dat er ook misschien nog kruidenboter gekocht moest worden.  Ik dacht efficiënt bezig te zijn. Niet dus. Ik heb namelijk niet in de koelkast gekeken of de kruidenboter op is. Vandaag had ik op één of andere manier ontzettend zin in een Worstenbroodje. Die heb ik wél gekocht. :-)

So far so good, tot na de lunch was ik in heel relaxte stemming. Net als ons "rode monster" trouwens.
Net als de meeste katten is Devil een zonaanbidder. Na een tijdje werd het hem toch te heet en ging hij binnen op de grond liggen.



Na de lunch ben ik mijn post over gisteren gaan schrijven. Dit kost altijd meer dan ik denk.
De tijd verstreek en ineens was het kwart voor drie. Hoog tijd om te stoppen, want mijn oppaskinderen moeten om 15.15 uur van school opgehaald worden. Toen voelde ik toch weer haast.
 
 
Natuurlijk stond ik op tijd op het schoolplein, heb nog gezellig gekletst met een moeder van speelvriendje. (Zij heeft vanavond het recept van dag 34 gemaakt). Speelvriendje ging mee met oppaskind. Samen hebben ze heel gezellig gespeeld ("politieagentje" en gespeeld met de Lego).
Ik heb nog wat Vitamine D aangemaakt. Ik heb heerlijk in de tuin van mijn oppasgezin gezeten.
 
Het haastige gevoel verdween dus "als sneeuw voor de zon."





Geen opmerkingen:

Een reactie posten