vrijdag 18 september 2015

Dag 29- rustige vrijdagklusjes

Vannacht heb ik heel slecht geslapen. Dit betekent dat ik me nog minder uitgerust voel. Ook de pijnklachten in schouder en rug blijven. Mijn lijf geeft dus iets aan: neem rust!
In mijn eerdere posts heb ik geschreven dat bij fibromyalgie de balans tussen activiteit en rust heel belangrijk is.
Ik wilde dus wel wat klusjes doen, maar met mate...

Vanmorgen stond er een afspraak bij de diëtiste op het programma.
Dit betekent al enige vorm van activiteit, want ik moet er naar toe fietsen. Welgeteld 20 minuten heen en twintig minuten terug. En dat ook nog over de "Hoge Brug." ;-)
Vandaag was prachtig zonnig herfstweer, het fietstochtje was beslist geen straf.

Goed nieuws! Mijn gewicht is stabiel gebleven. Dit is niet de belangrijkste reden dat ik naar de diëtiste ga, ik wil dat mijn suikerspiegel in balans blijft. Naast fibromyalgie heb ik ook last van "hypoglykemie." Bijkomend voordeel van een stabiele suikerspiegel is een stabiel gewicht.
De woonplaats waar ik woon is in principe "verdeeld" door deze Hoge Brug. Als je over het "water" heen bent, ben je vlakbij een groot winkelcentrum. Het bezoekje aan de diëtiste heb ik gekoppeld met een bezoekje aan dit winkelcentrum.

Na al het harde werken van afgelopen vond ik dat ik een beloning verdiend heb. Een lekker theetje van het merk "Yogi Tea". Deze thee kan ik alleen in natuurvoedingswinkel kopen, en die winkel is... Juist ja, over het water.
Dit keer heb ik voor deze thee gekozen. Ik was op zoek naar een verwarmde thee, een verwarmde thee vind ik goed passen bij de herfst. De thee is inderdaad verwarmend, op het pittige af. Deze thee vind ik voor "geoefende theedrinkers." Elke Yogi Tea heeft een thema. Het thema van deze thee is "aarden."
 
Op dag 21 heb ik twee oude reservebrillen gevonden. Deze heb ik vandaag in de "goede-doelen-doos" van een brillenwinkel gedaan. Het is de enige brillenwinkel bij mij in de buurt, die zo`n doos heeft. Omdat je er de Hoge Brug voor over moet, heeft het inleveren even op zich laten wachten.
 
Toen ik thuis kwam lag deze mooie kaart in de brievenbus.
Deze kaart komt uit Oekraïne, deze ontvang ik omdat ik als hobby "postcrossing" heb.
 
Ook de achterkant is prachtig.
Een kaart ontvangen betekent een klein klusje: de kaart moet geregistreerd worden. Dit heb ik direct gedaan.
 
Op vrijdag staan er twee "routine-klusjes" op het programma.
Medicatie uitzetten. Als ik medicatie niet uitzet, dan neem ik het niet. Ik vind het dan teveel gedoe.
Nu zit alles overzichtelijk in bakjes. (Het lijkt veel medicatie, dat is het niet. Ik gebruik ook voedingssupplementen.)

Het kasboek is weer helemaal bijgewerkt...
... En de spaarzegels zijn ingeplakt. Manlief en ik hebben een spaardoel vastgesteld: wij gaan sparen voor een ladekast (hierin komen de schoenen) en twee nieuwe nachtkastjes...
Nog 468 spaarzegels te gaan. :-)
 
 
Deze post ben ik niet helemaal positief begonnen. Graag sluit ik de post positief af. Chronisch ziek kan heel vervelend, lastig en frustrerend zijn. Mijn mening is dat je chronisch ziek zijn postitief moet benaderen (hoe moeilijk dit soms ook is). Op internet kwam ik het volgende tegen.


En nu? Nu is het tijd om naar mijn lijf te luisteren en rust te nemen. Ik ga genieten van College Tour met als gast Guus Meeuwis. (Ik ben al heel vaak met zusje naar zijn concerten geweest, stiekem ben ik denk ik fan). :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten