donderdag 3 september 2015

Dag 23- een plankje in de kelder (1)

Op woensdagavond is het altijd zwemavond. Ik ben dan laat thuis. Omdat ik dan niet direct kan slapen ga ik op woensdagavond (te) laat naar bed. Gisteren (dag 22) ging in om 23.45 uur naar bed. Dit is voor mij te laat, zodoende was ik vanmorgen pas 9.00 uur uit bed. Normaliter sta ik om 7.30 uur op. Voor mijn gevoel liep ik dus om 9.00 uur al achter de feiten aan, en de dag moest nog beginnen.
Daarnaast is het donderdag en dus bijna "het einde van de week", dit voel ik altijd aan mijn energie.
Vandaag was het voor mij een "niet-dag".
De ervaring heeft echter geleerd dat je, juist bij weinig energie moet proberen iets te doen. Ook al is het maar iets kleins. Ik heb dus mijn "niet-modus" genegeerd en heb een "RRHH-klusje" aangepakt:een plankje in de kelder.
Dit is één van de vele plankjes in de kelder (met dank aan de vorige bewoners), dit is het plankje rechts als je de kelder inkomt. Op dit plankje staan de "dierenspullen", eens kijken wat er allemaal kan blijven of weg kan.
Niet te zien op de foto, in dit mandje ligt ook een ijsblokjeshouder. Geen idee wat die hierin doet. Ik geloof niet dat onze kat ijsblokjes in zijn water wilt.
Het kattenvoer, de "Kit4Cat" (veel handiger dan Katkor), de stekkers (voor navulling van "Feliway") mogen blijven. De pluisjesrollen zijn een twijfelgeval. Ze mogen terug de kelder in, als blijkt dat we ze niet gebruiken gaan ze alsnog weg of naar de kringloop. Op twijfelgevallen plak ik een sticker met daarop de datum van het uitzoeken, als het na een jaar niet is gebruikt kan het weg. (Eerder mag ook...) :-)
Dit is ook een vochtvreter. Deze mag blijven.

Dit is een vochtvreter en een stuk zeep.
De zeep had een frisse geur in de kelder
moeten geven,maar doet niets qua geur:
kan weg.




Het plankjes is opgeruimd, uitgezocht en schoongemaakt. Het kattengrit kan van de grond en past nu op het plankje. De vochtvreter is gereset en kan nu zijn werk weer doen.
Deze spullen gaan naar de dierenvoedselbank. Ik kan de spullen inleveren bij de dierenwinkel in mijn woonplaats.
Dit is een heerlijk mandje voor een luie poes of kat. Welke poes of kat zal de gelukkige worden?
(Maar... Misschien gaat dit mandje als mandje gebruikt worden, ook prima toch? Als het maar een tweede leven krijgt).
Tot slot nog een leuke tekst van Loesje. Ik ben fan van Loesje. Deze tekst heb ik op een kaart in een lijstje. Deze heb ik gekocht toen ik op mezelf woonde.
 
Oh, en ik was trots op mezelf dat ik, ondanks mijn niet-dag, toch dit klusje heb aangepakt. Het voelt heel goed!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten