dinsdag 29 september 2015

Dag 39- papier deel 4

Gisteren was het de vierde dag dat ik het opruimen van (de enorme berg) papier heb aangepakt.
Voordat ik daadwerkelijk met het papier aan de slag ging heb ik ten aan zien van de was een opruimbesluit genomen. ;-)
Zodra de was droog is en van de "lijn" wordt afgehaald, vouw ik het direct op. Een heel dapper besluit. Gisteren heb ik me aan dit besluit gehouden en vouwde was op. Dit deed ik onder het genot van Medisch Centrum West. :-)
 
Na een half uur heb ik twee wassen opgevouwen. Op dat moment hing er een andere was te drogen op de waskamer.
Toen was het tijd voor een korte pauze. Gisteren heb ik tijdens mijn mini-pauzes steeds een stukje gelezen in dit boek. Het boek heb ik vanmorgen uitgelezen. Lezen moet ik echt vaker doen, het is voor mij écht ontspanning. (Een mini-pauze duurt 10-15 minuten, ik zet hier een kookwekker voor. Anders blijft mijn mini-pauze geen mini-pauze). ;-)
Mijn schoonmama was gisteren jarig. Schoonmama is gek van tuinieren en weet er heel van. Voor manlief en mij is ze onze "wandelende tuinencyclopedie". Een bloemetje uit onze eigen tuin weet zij vast wel te waarderen.
 
Toen was er geen ontkomen meer aan. Het vierde deel van het papier opruimen moest er aan geloven.
Vorige week bleef er in de administratiebak nog een klein stapeltje uit te zoeken papier over. Dit stapeltje is een stapeltje handleidingen van apparaten wat we nog hebben. :-) Ik heb het stapeltje kleiner gemaakt door alleen de handleiding in het Nederlands te bewaren. (De andere talen heb ik uitgescheurd).
Dit is de handleidingenbak. Het lijkt me dat hier de andere handleidingen bij horen. Over dit opbergsysteem ben ik nog niet helemaal tevreden. Ter zijner tijd wil ik dat er een andere oplossing voor komt. Voor nu is het een prima oplossing. En voor zover ik weet liggen alle handleidingen bij elkaar.
Dit is een onderwerp waar mensen liever niet aan denken of praten. Ik vind het belangrijk dat mensen weten wat ik heb gewild voor als ik er ooit niet meer ben. (Ik weet het, het is geen leuk onderwerp). (Oh, ter info ik ben nog jong en goed gezond. Ik ben alleen iemand die vroegtijdig aan dit soort dingen denkt). ;-) Dit "erfenisdossier" heb ik opgevraagd bij het KWF. Het boekje heb ik (nog) niet ingevuld (op veel dingen heb ik nog geen antwoord), en weet nog geen vaste plek. Voorlopig blijft het in de administratiekast staan.
Dit is het laatste stuk papier uit de hele volle bak waar ik dag 25 mee begon. Nu kan ik beginnen aan de mappen in de administratiekast.
Map nummer één.
Dit zijn één van de dingen waarvan ik me afvraag: "Waarom ligt dit al meer dan drie jaar ruimte in te nemen?" Dit is een brief van de gemeente over (zoals je kunt lezen) de ondergrondse container. Wij hadden een ondergrondse container bij onze vorige woning. Nu niet meer, nu hebben we grijze kliko. Dit stuk papier lijkt me dan ook niet meer van toepassing. Hup! Weg ermee!
Redelijk snel was map nummer 1 leeg en opgeruimd.
Er was nog tijd voor een tweede map.
Dit zijn oude zwemdiploma`s van manlief. Leuk om te bewaren, maar niet echt relevant als hij bijvoorbeeld gaat solliciteren. Behalve misschien als badmeester... :-)
 Oude diploma`s en schoolrapporten van mijzelf.
Nog zo`n nostalgisch diploma. De hond die toentertijd gekeurd is, was de hond van mijn moeders vriendin. Op de basisschool heb ik zelfs een verslag over haar gemaakt.
Dit stapeltje gaat in de "box of memories" of in de "old school box". Dit ruim ik op papier-opruimdag vijf op. Ik besloot het tijdelijk in de administratiebak op te bergen.
Dit is de "tijdelijke administratiebak". Willem-Beer ziet er op toe dat dit stapeltje een definitieve plek gaat krijgen.
De handleidingen blijken toch niet bij elkaar te liggen. ;-) Deze map is op papier-opruimdag vijf aan de beurt.
Er bleven heel veel showtasjes en tabbladen over. Ik kom er alleen in om. :-) Daarom gaat dit naar de kringloop.
Lege mappen. Twee mappen zijn gisteren leeggemaakt en opgeruimd. De andere mappen zijn van een opruimsessie van lang, lang geleden... :-) De mappen gaan (nog) niet weg. Ik heb ze in een Big-shopper gedaan en naar beneden gebracht. Ik vermoed dat deze mappen uiteindelijk naar kringloop gaan.
Zo ziet de administratiekast er nu uit. Ik zie toch wel een verschil met dag 32.
De papier-opruimKlus deel 4 was gedaan. Toen was het tijd voor een véél leuker klusje. De cadeautjes voor schoonmama in orde maken. Op dag 37 zijn we naar het tuincentrum gegaan. Schoonmama wist welke bollen wij hadden gekocht omdat we haar een foto van de bollen hadden geappt (ja, ja soms ben ik heel hip). :-) Het leek ons leuk om van elke soort bol twee stuks te geven.
Bij wie zullen de bolletjes als eerste uitkomen? ;-)
In principe geef ik altijd een kaartje bij het cadeautje. Hoe leuk is dit kaartje? Deze komt uit de Wereldwinkel.
Leuke anekdote: op dag 18 hebben we aan neefje diverse cadeautjes voor zijn verjaardag gegeven.
Het eerste wat hij vroeg: "waar is de kaart?" Neefje is dus al negen jaar gewend dat hij een verjaardagskaart krijgt. En wat krijgt hij op zijn tiende verjaardag? Leuke cadeautjes. Maar geen kaart... (Oeps!)

Heel decoratief al zeg ik het zelf. Schoonmama heeft het mini-boeketje direct in een vaasje gedaan.
Zal ik mezelf ook blij maken en een boeketje uit eigen tuin samenstellen?
De papierversnipperaar bewees ook nu weer goede diensten.






 
 
 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten