donderdag 17 september 2015

Dag 28- een niet geplande Klus

Vanmorgen werd ik om 7.00 uur wakker met een hele volle blaas én een pijnlijke linkerschouder.
Beide zijn niet heel vreemd voor mij, maar om nu al om 7.00 uur uit bed te gaan? Ik vond het iets te vroeg... Ik heb het tot 7.30 uur vol kunnen houden en toen moest ik écht naar wc.
Zo vroeg op de ochtend voelde ik mijn "verlammende vermoeidheid", dit is een symptoom wat hoort bij fibromyalgie. "Mede- fm`ers" en mensen met "ME" zullen de verlammende vermoeidheid herkennen.

Toch wilde ik vandaag een RRHH-klusje aanpakken. Het opruimen van mijn sjaals stond op het programma. Een klein klusje moet lukken. Toch? (Moe blijf ik immers toch).

Eerst maar eens lekker warm douchen. Dit wil wel eens helpen tegen pijnlijke spieren. Tijdens mijn ontbijt kreeg ik al een appje: mijn "verplichting" van vanmiddag ging niet door. Dit betekende dat er nog een hele uitgestrekte dag voor mij lag waarin ik van alles kon gaan doen. Misschien ook iets leuks? Ik zou bijvoorbeeld aan mijn theedoos kunnen gaan werken.

Eerst maar wat klusjes van mijn ochtendroutine. Dit was het eerste wat ik deed.
Het bed opmaken doe ik elke ochtend. Ik vond het leuk om hier eens een foto van te maken.Klein klusje, GROOT resultaat.
 
De koffiepad-busjes en de theedozen moesten bijgevuld worden.De onderste theedoos is mijn "aanvul-theedoos", hierin komt de thee die ik op dit moment niet gebruik. Hiermee voorkom ik dat er een hele plank vol met theedoosjes komt te staan.
Dit kan weg. Lege theedoosjes maak ik in principe altijd plat. Dit scheelt weer ruimte bij het oud papier.
 
Na een korte mini-pauze, waarin ik heel ontspannend "Hay Day" heb gespeeld was het tijd om van deze mand (rechts op de tafel)...
... Een mand voor mijn sjaals te gaan maken.
 
En toen gebeurde het... Er ontstond een niet geplande Klus.


Dit is de rechterkant van onze grote kast in de woonkamer. Omdat dit kastje op dat moment al half leeg was besloot ik het kastje dan maar helemaal leeg te maken. Op deze manier kon het kastje eens goed schoongemaakt én uitgezocht worden. De bovenste plank is de plank waar in principe de laptop ligt als hij niet gebruikt wordt. In principe dan he? ;-)
Voor vandaag had ik een papierloze dag gepland. Ik ontkwam toch niet helemaal aan het papier. Het ponskaartje is van de Universiteit voor Gezelschapsdieren, net als de afspraakkaartjes die er onder liggen. Naar deze kliniek ga je als je bijzondere dieren hebt. Bijvoorbeeld reptielen. Maar... onze hagedissen leven al jaren in de dierenhemel. Dus: dit kan weg. Ook vond ik vrijwaringsbewijzen van auto`s die al jaren geleden zijn "gevrijwaard." In mijn optiek kon dit ook weg. Ik ben hier niet helemaal zeker van of dit een verstandige keuze is geweest.
Nog meer papier. Direct maar uitzoeken en het bakje schoonmaken. Op het bakje heb ik een label geplakt met "tijdelijk", zo zie je, alles is relatief. ;-)
Hier hoef ik er geen twee van te hebben.
Het rechterstapeltje is het stapeltje oud papier. De kaartjes die er boven liggen kunnen weer terug naar de supermarkt. De pasfotomapjes gaan bij het plastic (ik heb alle pasfoto`s in één mapje bij elkaar gedaan). En de handleiding hoort bij de rest van de handleidingen.
Dit kastje is uitgezocht, schoon en netjes. Bovenop de kast is het nu ook minder rommelig.
 
Voor wie interesse heeft: dit heb ik op gratis op te halen gezet:



Een tablet-kussen


Dit mooie opbergkistje. Lang geleden gekocht in de Wereldwinkel.
 
En nu? Nu is het bijna tijd voor "Overspel". De serie dan he? :-)
Oh, en de theedoos? Hier heb ik vanmiddag niet aan gewerkt.
En de sjaals? Die wachten nog op een plekje in de mand. Dit klusje staat nog open.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten