zondag 20 september 2015

Dag 30- kleding stress

Wie kent het niet? Dit gekke kleine gaatjes onderaan een T-shirt of een trui? Het tv programma "Radar" besteedde hier onlangs aandacht aan. Zij hebben een app ontwikkeld, waarmee je de gaatjes in je trui kan doorgeven.
Het doel hiervan is om in de toekomst er voor te zorgen dat er minder kleding wordt weggegooid.
Ik vind het een ludieke én goede actie, daarom heb ik deze app gedownload.
Tijdens het opvouwen van diverse wassen kwam ik behoorlijk wat gaatjes tegen. ;-) Deze heb ik gefotografeerd en doorgegeven aan Radar.
Het gevolg hiervan was dat ik afgelopen periode veel T-shirts heb weggedaan. Dit heeft manlief onthouden en stelde gisteren de vraag: "Wanneer gaan wij naar Overvecht?" Overvecht? Ik moest echt even schakelen. Hebben wij het hier over "tuincentrum Overvecht"?
Nee. Manlief bedoelde het winkelcentrum. En wat wilde hij daar gaan doen? Nieuwe T-shirts kopen.
Help! Dit stond niet op mijn planning. Ik ben een vrouw maar hou niet van kleding kopen. Ik vind het frustrerend, energievretend én het kost geld. Daar was toch weer die BEER. :-)
Na even rustig aan het idee te hebben gewend, vond ik het toch wel een goed idee om naar het winkelcentrum te gaan. Naast T-shirts moest er ook een nieuwe winterjas komen (de oude winterjas heb ik al vijf jaar en is écht aan vervanging toe).

Voordat we naar het winkelcentrum gingen heb ik eerst de overgebleven T-shirts geïnspecteerd op gaatjes.
 
Willem-Beer zit op het tasje "weg", de stapel die voor het tasje ligt blijft. Dit is de "gaatjes-loze" stapel.
Het tablet-kussen heb ik op "gratis op te halen" gezet. Er heeft een gegadigde zich gemeld.
Ik heb afgesproken dat ik het kussen in een tasje aan de deur zou hangen als ik niet thuis zou zijn. (En we gingen weg. Dus tsja...)Ik heb iets meer ruimte in huis en iemand anders heb ik hier blij mee gemaakt.
We zijn gearriveerd bij het winkelcentrum. Ik hoopte in één winkel te slagen en wel de C & A.
Als we naar dit winkelcentrum gaan wil ik hier graag lunchen. Bij "de Turk" verkopen ze heerlijke Dürüms. De Dürüms is altijd goed gevuld met heerlijk mals vlees en verse groenten.


Aangesterkt door deze lekkere lunch is het gelukt om in twee winkels deze kledingmissie te laten slagen.
Dit is het resultaat: een hele fijne nieuwe en warme winterjas. Een aantal gaatjes-loze "basis T-shirts", én een funny T-shirt met een afbeelding van de Minions. Dit is een T-shirt om vrolijk van te worden. Ook hebben we een lekker warm vest gekocht.

Nadat deze BEER van mijn weg was gehaald, ben ik heel erg blij met deze geslaagde kledingmissie!

S' avonds zijn we naar schoonzus, zwager en neefje gegaan om pannenkoeken te gaan eten.
Dit is een verlaat verjaardagscadeau. Manlief is vorig jaar november jarig geweest en ik in maart. Schoonzus leek het een leuk idee om in plaats van geld of een cadeautje gezellig samen te gaan eten.

Erg leuk idee. Dit is de eerste keer dat we met zijn vijven uit eten zijn geweest. Terwijl ik al bijna 12 jaar "in de familie ben". ;-)
Schoonzus, zwager en neefje wonen vlakbij bij onze woonplaats. Een paar kilometer verderop kom je in deze prachtige omgeving.
De pannenkoeken hebben we gegeten bij "Theehuis Rhijnauwen". Het theehuis is heel mooi gelegen in een gebied waar je leuk kunt wandelen en fietsen.
Bij het theehuis hebben ze aantal dieren waaronder deze lieve ezeltjes.
Deze pannenkoek heb ik besteld: "pannenkoek Napoli." Een goed gevulde en machtige pannenkoek. Ik heb hem niet helemaal op kunnen eten.

De dag is begonnen met "een lichtelijke vorm van stress," en eindige met een heerlijk gevoel van rust in mijn hoofd. Ook dat het is doel van mijn 365-dagenproject.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten