woensdag 30 september 2015

Dag 41- Bloemkoolsoep en een ontplofte keuken

Vandaag is het woensdag. Op woensdag kookt manlief niet, in plaats daarvan kook ik. Vandaag staat er Bloemkoolsoep op het menu.

Maar... Voordat er gekookt wordt haal ik binnen 10 minuten een BEER van mijn weg.

Al een héle lange tijd liggen er (welgeteld) drie broeken te wachten om gestreken te worden.
Lang geleden heb ik afgeleerd om te strijken. Maar... Heel soms zijn de kreukels té erg en zal er toch een strijkbout over heen moeten. Vandaag besloot ik deze beer van mijn weg te halen.
Omdat er niet-tot nauwelijks gestreken wordt hebben wij een mini-strijkplank die je heel makkelijk kan weghangen. Dit is een leuke broek, die ik weinig draag.
De reden: ik wacht te lang met strijken. ;-)
Terwijl ik een beer van mijn weg aan het halen ben, zie ik andere dieren de tuin in komen vliegen.
Ook zag ik de puppy's van de buren spelen. Ze waren echter zo bewegelijk dat ik ze niet goed op de foto heb gekregen.
Dit strijkboutje komt uit de "erfenis" van mijn moeder. Hij staat voor de sier op de waskamer. Manlief vroeg zojuist of ik deze gebruik voor de kleine kreukeltjes... :-)
Afgelopen zomer heb ik het aangedurfd om een korte broek te kopen én te dragen. Deze korte broek zat niet lekker. De korte broek was te kort (waardoor mijn benen tegen elkaar gingen schuren) en ik had last van de naden. Volgend jaar zomer ga ik deze écht niet dragen. De korte broek ging ongestreken in de doos voor de kringloop.
Zo lang (of zo kort) ben ik bezig geweest met het strijken van twee kledingstukken, dit is inclusief het maken van foto`s en genieten van de vogeltjes die de tuin in kwamen vliegen.
Twee kledingstukken komen uit de kast en een andere korte/lange broek heb ik gestreken. Dit stapeltje gaat in de seizoenbak.
Gisteren schreef ik dat ik tot aan het weekend helemaal bij was met de was. :-) Helaas... Toen ik vanmorgen het deksel van de wasmand haalde zag ik dit. (Zucht!) Wat is dat toch met was?

Tijd voor een mini-pauze. Gisteren ben ik aan dit boek begonnen. Het opgehaalde boek op dag 36 moet nog even wachten. Op dit moment heb ik meer zin in een spannend boek.
Vervolgens was het tijd om de bloemkoolsoep te gaan maken. Dit gaat er in. Leuk detail: de Peterselie komt uit onze eigen moestuin.
Als eigen invulling heb ik uitgebakken spekjes toegevoegd in de bloemkoolsoep.
De soep is klaar. Lapjesvader en manlief mogen vanavond naar eigen inzicht peper en zout toevoegen.
Op de foto zie ik dat de keuken minder ontploft is dan ik in mijn hoofd. :-)
(Voordat deze foto werd gemaakt was er al het één en ander opgeruimd).
Ik besloot ook de afzuigkap schoon te maken. Deze twee kookwekker hangen  hingen op de afzuigkap. Ik kwam op het lumineuze idee om de kookwekkers in de keukenla te leggen. Hiermee voorkom ik dat ze elke keer moet schoonmaken.
In de keukenla kwam ik dit tegen.
Deze twee keukenaccessoires vind ik goede kandidaten voor de kringloop.
Omdat ik toch bezig was, besloot ik de het deksel van de prullenbak schoon te maken. Dit is voor...
... En dit is na.
Alles wat ik wilde schoonmaken is weer spik en span. Op de foto is het moeilijk te zien. Maar... "Live" is het aanrecht nog een stuk opgeruimder dan voordat ik ging koken. (Ik heb het bakje met borstels in het gootsteenkastje gezet, ook alweer zo`n lumineus idee.) :-)
Het werkblad is weer opgeruimd en schoongemaakt. Dit doe ik elke dag. Echter, gisterenavond ontdekte ik dat het werkblad een magneetplek is. Ik moet `m dus strak in het vizier houden. :-)
Dit staat klaar voor morgen. Dit wordt morgen een echte RRHH-Klus. Willem-Beer is er klaar voor.
Tijd voor een mini-pauze. Na de mini-pauze ben ik naar de supermarkt gegaan om de kruidenboter te kopen die ik gisteren vergeten was. :-)
 
En nu? Nu is het wachten op lapjesvader, zodat we kunnen gaan genieten van de bloemkoolsoep.
 
Het nuttige met het aangename verenigen. :-)





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten