zondag 27 september 2015

Dag 38- zonnige herfstklusjes

 
Vandaag is het een prachtige zonnige herfstdag. Manlief heeft de achtertuin grondig aangepakt.
Ik ben minder grondig bezig geweest en heb diverse kleine klusjes gedaan. Laten we beginnen met de tuin.
Dit is de achtertuin vanaf de andere
kant gefotografeerd. Op dit moment
staat de Conifeer nog achterin de border.
Dit is onze Buddleja. Een prachtige struik
waar veel vlinders op afkomen. De struik
stond precies op de zichtlijn. Ik wilde hem
graag achterin de tuin geplaatst hebben.




Container nummer 1 was al heel snel vol.
Gelukkig mochten we de container van
buurvrouw gebruiken.
Wij hebben een diervriendelijke tuin. Deze sprinkhaan wil zich verstoppen tussen het groenafval in de container. Wij vinden dat een sprinkhaan in onze tuin mag wonen, dus heb ik hem uit zijn verstopplek gehaald.
Het is zondag. Dus tijd voor hobby. Terwijl manlief in de tuin bezig was, ging ik bezig met mijn hobby postcrossing. De bovenste kaart gaat naar Taiwan, de onderste kaart gaat naar Duitsland.
 De scanner stond aan, ik bedacht me dat ik dit klusje dan ook wel kon doen. Op papier-opruimdag 3 kwam ik dit contract tegen. Het is een contract van ons telefoonabonnement. Dit contract staat als PDF-bestand op de computer. Maar... dit bestand kon ik niet openen, er is een wachtwoord voor nodig. En dit wachtwoord wist ik natuurlijk niet meer. Ik had écht geen zin om hiervoor speciaal naar de telefoonwinkel te gaan. Manlief kwam met een oplossing.
 "Waarom scan je het contract niet"? Soms kan een oplossing zo simpel zijn. :-) 
Het contract heb ik vandaag gescand. Dit scheelt weer vijf pagina`s aan papier én ik hoef niet naar de telefoonwinkel.
Deze Tortels hebben niets met opruimen te maken. Maar zorgen wel voor ontspanning en een glimlach op mijn gezicht. Dit zijn onze stamgasten en kwamen vandaag kijken wat manlief aan het doen is. Ik bedenk me nu dat deze Tortels wél degelijk helpen met opruimen. Zij ruimen graag ons versnipperde brood op. ;-)
Op dag 31 heb ik een paar schoenen op gratis op te halen gezet. Vandaag kwam een gegadigde de schoenen ophalen. Dit siergras kreeg ik er in ruil voor terug. De gegadigde heeft het siergras zelf opgekweekt, dit maakt het extra leuk. Ook Devil vond dit gras erg interessant. Stiekem denkt hij dat hij koe is... :-) Aan dit gras begon hij direct te kauwen. ;-)




Omdat ik vaak last heb van een pijnlijke, stijve of koude nek draag ik graag sjaals. Een tijdje geleden (om precies te zijn: 13 september). heb ik al mijn sjaals uitgewassen. Nadat de sjaals droog waren heb ik ze...
...In dit kratje gedaan, te wachten om opgevouwen in een ander mandje terecht te komen. De sjaals moeten in de opgeruimde mand van dag 28 komen.
Links in de mand liggen mijn "loopsjaals" en sjaals met een printje. Recht liggen de effen sjaals. Hoewel effen? De drie sjaals die bovenop de effen sjaals liggen hebben een streepje. De sjaals zouden anders niet in deze mand hebben gepast. Of ik dit een handige oplossing ga vinden weet ik niet. Dat zal de praktijk uitwijzen. ;-)
Het losse eindje wat aan dit klusje hangt is: een plek vinden voor deze mand. Nu staat de mand op een tijdelijke plek. (Het zou fijn zijn als deze mand uiteindelijk in de kledingkast komt te staan).
De sjaals aan de linkerkant gaan naar de kringloop. De zwarte sjaal in de winterbak in de garderobe.
De sjaal die onder de wintersjaal ligt gaat in de seizoenbak (want: lente/voorjaarsjaal). :-)

Dit is "kringloopdoos nummer drie." Alles wat weg kan gaat hierin.

En de tuin? Die ziet er nu zo uit.

De Buddleja is verplaatst, hij staat nu achterin de
border. We kijken nu uit op de Conifeer en de
"gele-bessenplant." Manlief heeft op dit veldje
Sneeuwklokjes geplant. Ik ben dol op Sneeuw-
klokjes. Volgend jaar weten we of de bolletjes
zijn aangeslagen.


De kale takken is de teruggesnoeide Buddleja.
Op dit plekje zijn ook bolletjes geplant. Het kan
niet anders dan we een heel kleurrijk voorjaar
krijgen!
Ondanks dat ik niet zélf in de tuin bezig ben geweest, voelt het heel erg opgeruimd.
 
Van alle klusjes die deze week op het programma hebben gestaan staat er nog twee klusjes open. Vlooiendruppels bestellen voor Devil én het losse eindje van dag 33. Deze klusjes staan bewust nog open. Vlooiendruppels zijn erg duur, zodra het (week) budget het weer toelaat ga ik de vlooiendruppels bestellen. (Vlooiendruppels zijn namelijk wel erg belangrijk. Want wie wil er nu een kat en/of huis vol vlooien?) ;-) En wat betreft de douche? Dat was een pittige Klus, daarom heb ik dit verdeeld.
 
Kortom: morgen weer een nieuwe week met nieuwe klusjes en Klussen.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten