dinsdag 22 september 2015

Dag 33- basisKlus- douche grote beurt

Vandaag staat het schoonmaken van de douche (grote beurt) op het programma. Een Klus waarbij ik gelijk dit product uit kan proberen.

Nu heb ik al een hele tijd (misschien zelfs langer dan een jaar) de grote fles hiervan in huis.
Toen ik op dag 24 een ander product van dit merk kocht kreeg ik twee probeerverpakkingen mee. Dit is er één van. (Het ander product is een ontkalker voor espresso-& pad koffiezetapparaten).
Het leek me voor vandaag leuk om het product op de foto uit te gaan proberen.
Dit is de douchestang voordat hij werd schoongemaakt.
Dit is de douchestang nadat hij is schoongemaakt. Al zeg ik het zelf... Een behoorlijk groot verschil (in positieve zin). ;-) Ook de doucheslang heb ik met dit product schoongemaakt. De kalk ging er moeiteloos af. Nu moet ik wel zeggen dat ik het product puur op een sponsje heb gebruikt, af en toe heb ik het sponsje uitgespoeld in heet water.
De douchestang-en slang is te lang geleden ontkalkt. Het ontkalken zal dus vaker moeten gebeuren voordat de kalk écht weg is. En daarna? "Een kwestie van bijhouden" zou mijn moeder hebben gezegd. ;-) Dit product blijft.
Na
Voor
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 


Dit karretje bewees vandaag weer goede diensten.
Bij de grote beurt van de douche hoort ook het schoonmaken van de douchevloer. Dit is onze "good old trekker". Hij is meeverhuisd en bewijst nu ook weer goede diensten. Zo zoetjes aan moet de trekker wel vervangen worden. (Ons oude huis was een appartement met balkon, wanneer het balkon werd schoongemaakt, werd de balkonvloer droog gemaakt met deze trekker. Dit is zomaar een anekdote uit de oude doos).
De douchekop wordt ontkalkt in water waar azijn is toegevoegd.
Azijn gebruik ik voor verschillende schoonmaakdoeleinden. Vandaag moet de azijn voor ontkalking bij de kraan zorgen. Ik drenk de azijn in een stuk keukenpapier en vouw het om de kraan heen. Et voilà, de andere dag haal je de kalk er heel gemakkelijk af. (Ik weet het, het product van HG doet ook wonderen, maar soms... Soms kies ik voor de "ouderwetse" manier).
 
Over ouderwets gesproken: op de foto`s zie ik goed hoe gedateerd onze douche is... Tsja, het is dan ook een (oude) huurwoning (1963, wij zijn pas de tweede bewoners).

De douche is weer spik en span. Er zijn nog drie losse eindjes:
- het schoonmaken van de spiegel
-het schoonmaken van de verwarming;
-het schoonmaken van de douchedeur (dit doe ik niet elke grote beurt, maar zo nu en dan zal het toch moeten gebeuren).

Het schoonmaken van de douche kost altijd veel tijd én energie. Voor vandaag vond ik dat ik het qua grote klussen welletjes was geweest.






3 opmerkingen:

  1. Je moet ook bij dit soort schoonmaakbeurten eraan denken dat je de vloer niet beschadigd. Dit soort producten zijn niet altijd even goed voor je vloer . Lees dus eerst heel goed de bijsluiter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet ook bij dit soort schoonmaakbeurten eraan denken dat je de vloer niet beschadigd. Dit soort producten zijn niet altijd even goed voor je vloer . Lees dus eerst heel goed de bijsluiter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is moeilijk om een vloer goed te reinigen als er een parket in ligt. Meestal zijn die vloeren uiteraard zo goedkoop dat de bovenlaag er gewoon af komt!

    BeantwoordenVerwijderen