woensdag 23 september 2015

Dag 34- woensdag aangelegenheden

Vandaag is het woensdag, de woensdag (en als het zo uitkomt de dinsdag) is mijn kookdag. Vandaag staat er "Romige zuurkool" op het menu.
Dit is een heerlijk gerecht voor in het najaar. Zuurkool is de hoofdgroenten die in dit recept is verwerkt. Zuurkool als stamppot is niet mijn favoriet. Op een goede dag besloot ik dat zuurkool wilde leren eten. Dit heb ik gedaan door zuurkool "met een twist" te gaan eten. Er wordt gezegd dat je nieuwe smaken minimaal 10 keer moet eten voordat je er aan gewend bent. Zuurkool vind ik nu inmiddels veel lekkerder. Nu is het verwerkt in combinatie met pasta, maar ook zuurkool in een hartige taart is heerlijk.
Deze ingrediënten gaan er in. Ik heb een aantal eieren kunnen weggooien die over de datum waren (oeps..)!
De zuurkoolschotel moet nog in de oven, zo ziet de schotel eruit als hij niet "afgebakken" is.
Na het koken bevond de keuken zich in ontplofte staat. Ik besloot eerst een korte pauze te houden voordat ik de keuken ging opruimen. Op Hay Day kan je ook heerlijke gerechten maken.;-)
Helaas zitten er momenteel wat bugs in het spel waardoor het spel regelmatig uitvalt.
De afzuigkap moest dringend ontvet worden.
Na het ontvetten en "oppoetsen" zag de afzuigkap er zo uit.
Het oppoetsen doe ik met keukenpapier waarop ik wat baby olie doe. De baby olie is in dit geval een schoonmaakmiddel en staat om deze reden in het gootsteenkastje. :-)

Tijdens het koken zag ik door het keukenraam de postbode de tuin in lopen. Ze belde aan... He? De postbode had een pakketje in haar handen. Bij mijn weten had ik niets besteld.
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Het pakketje was erg goed ingepakt, dus het kostte wat tijd voordat ik zag wat er in zat.
Deze prachtige kaart en dit cadeautje heb ik gekregen. Een tijd geleden heb ik op gratis op te halen de restaurantzegels van AH aangeboden. Met de gegadigde heb ik over en weer heel leuk mailcontact gehad. Helaas kon ze de restaurantzegels niet persoonlijk komen ophalen. Ik heb de zegels toen naar haar opgestuurd. Dit kreeg ik als bedankje.
De beer op de kaart is bewust. Deze gegadigde lees mijn blog en weet Willem-Beer mij helpt om de vele beren mijn weg te halen. :-)
Nu heb ik er nog een beer bij. Met twee beren die mij aanmoedigen, moet dit 365-dagenproject wel slagen. Toch? ;-)

(Gratis is bij mij niet altijd gratis... :-) Ik vind het leuk om te ruilen. Ik heb bijvoorbeeld van andere gegadigden als ruil tuinzaadjes gekregen of een leuke kaart voor mijn hobby postcrossing).
Overigens... deze hele lieve gegadigde schreef dat ze ook nog eens tuinzaadjes en kaarten mijn kant op gaat sturen. Ik ga er bijna van blozen...
De was heb ik dit keer bewust opgespaard. Er staan twee met was manden klaar om opgevouwen te worden.
De was uit mand één is opgevouwen...
...En de was uit mand 2 ook.
 
Ik heb mezelf voor dit laatste klusje een "high five" gegeven. Vandaag heb ik qua energie een minder goede dag, maar heb me hier toch toe gezet.
Deze afbeelding past goed bij mij. Ik ben dol op varkens (in het bijzonder hangbuikzwijntjes). In het verleden heb ik een behoorlijke grote "varkens-verzameling" gehad.

En nu? Nu is het bijna tijd om te gaan genieten van de zuurkoolschotel en vanavond gezellig met mijn lapjesvader te gaan zwemmen.

Het is nu nog geen "zwemtijd", ik kan deze post dus nog afmaken. De zuurkoolschotel was heel lekker en wederom voor herhaling vatbaar. Als toetje hebben we lekker vers fruit gegeten die we van lapjesvader gekregen hebben.
"Afgebakken" ziet de zuurkoolschotel er zo uit.
Kikker is er klaar voor. Ik ook. Vanavond ga ik heerlijk ontspannen zwemmen. Ik ben benieuwd wat de baantjesscore van vanavond word...

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten