vrijdag 4 september 2015

Dag 24- basisklus én diverse RRHH-klusjes

Binnenkort gaan manlief en ik op vakantie. Graag kom ik "opgeruimd" terug: de was helemaal bij, zodat je na de vakantie weer trommels vol was weg kan wassen. :-) De vloer gestofzuigd en gedweild (dit doet manlief, dit is voor mij een te zware klus), een lekker schoon fris bedje bij terugkomst én een schone wc. Zodoende staat vandaag "wc schoonmaken gb "("gb" is: grote beurt) op het programma.
De wc is natuurlijk nooit echt vies, tussendoor worden er ook "kb`s" ("kb" is :kleine beurt ) gehouden.
(Lange leve de "kant en klare schoonmaakdoekjes!) . Er moest vooral gestoft worden.
Niet helemaal goed te zien op de foto... Alles is weer spik en span, en het ruikt heerlijk fris.

Na deze Klus bedacht ik me dat er nog "iets" in de kelder staat wat ik op Marktplaats wil zetten. Dat iets is een tweepits elektrische kookplaat. Deze kookplaat heb ik van mijn ouders gekregen toen ik verhuisde naar mijn tweede kamer. Er was daar geen gasfornuis en geen gasaansluiting. Dit was én is een prima oplossing in zo`n situatie.
Maar... "Nu is het nu", en woon ik inmiddels een stuk groter en heb ik een vierpits gasfornuis mét elektrische oven. De kookplaat heb ik dus niet meer nodig.
De kookplaat stond achter het trapje in de kelder en zag er zo uit:
Dit kan wel een poetsbeurtje gebruiken.
Om dit goed schoon te kunnen krijgen heb ik naast Willem-Beer ook mijn andere "schoonmaakvriend" nodig: de Dasty ontvetter.
Mijn moeder heeft mij hier kennis mee laten maken, en na zoveel jaar ontbreekt dit schoonmaakmiddel nog steeds niet in mijn "schoonmaakkit".
Dit stond te verstoffen in de kelder. Het is een schootkussen. Op de twee kamers waar ik heb gewoond, had ik geen ruimte voor een (eet)tafel. Dit schootkussen heeft jarenlang als "eettafel" gediend. Inmiddels heb ik een eettafel én een laptop-kussen die ik soms als eettafel gebruik (op van die dagen dat je heel-fout voor de televisie eet).
Het oude schootkussen zet ik op "gratis op te halen". Wellicht maak ik er iemand anders blij mee.
Maar voor het zover is: ook dit kan een poetsbeurtje gebruiken.
Je kan zien dat het een oud schootkussen is. Maar... Hij is nu wel schoon!
In de woonkamer staat deze grote kast. Eén gedeelte van de kast is bedoeld voor de televisie. Vandaag heb ik het "televisie-gedeelte" van de kast opgeruimd en schoongemaakt.


Dit zijn van die stapeltjes die je direct
in de dvd-lade hoort terug te leggen.
Op één of andere manier gebeurt dit
niet... 



Mmm... Je kan niet zeggen dat een
poestbeurtje niet nodig is...



Na ongeveer 15 minuten ziet het er zo uit. Opgeruimd én schoongemaakt. Mijn moeder zou gezegd hebben: "als je het bijhoudt..." (Tsja... ik zie dan toch weer die BEER...)
Vol trots presenteer ik nu de tv! Speciaal voor dit soort doeleinden heb ik vanmiddag "Beeldschermreiniger" van HG gekocht. (Ik heb inmiddels weer plankjes in de kelder vrij, daar kan het nu prima bij.)

En nu? Nu ga ik me voorbereiden op onze vakantie.
De komende periode zal ik geen berichten posten. Binnenkort meld ik mij weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten