vrijdag 2 oktober 2015

Dag 41- blije klusjes

Op woensdagavond waren lapjesvader, manlief en ik vroeg klaar met eten.
(De bloemkoolsoep viel trouwens in de smaak). Aangezien we pas om 20.30 uur in het wedstrijdbad kunnen om onze baantjes te zwemmen, hadden wij ruim een uur over voordat we naar het zwembad zouden vertrekken. Lapjesvader besloot het nuttige met het aangename te verenigen en ging naar zijn ouders. Manlief ging lezen. Mmm, wat zal ik eens gaan doen?
Er stonden nog twee kleine klusjes open, klusje waarvan ik wist dat ik er blij van zou worden. :-)
Ook heb ik in dat uur het nuttige met het aangename verenigt. ;-)
Van het glazen bijzettafeltje heb ik een "bloementafeltje" gemaakt. De bloemen/planten komen vers uit eigen tuin. In het kleine vaasje staan zaaddoosjes van onze Clematis. (Zaaddozen kunnen erg decoratief zijn). De uiltjes zijn waxinelichthouders en vind ik helemaal bij de herfst passen.
Omdat ik toch bezig was, heb ik direct de bovenkant van het tafeltje schoongemaakt.
Op dag 28 deed ik een niet geplande klus. Hiermee kwam de bovenkant van dit kastje vrij. Op dag 37 gingen manlief en ik naar het tuincentrum en hebben we (onder andere) deze plant gekocht. Woensdagavond heb ik deze plant "verpot". De plant wilde ik wat hoger in de pot hebben, maar wel de originele ompot behouden (hiermee voorkom je dat de plant "verzuipt"). Ik heb dit opgelost door een laagje kleikorrels onderin de pot te leggen.

Zo! Dit leuke klusje was ook weer geklaard. (Nog steeds word ik blij als ik naar het bloementafeltje kijk).


Lapjesvader kwam terug van het bezoekje aan zijn ouders. We konden gaan zwemmen.


De baantjesscore? 24 baantjes. Het doel was 20 baantjes. Het doel heb ik dus ruimschoots behaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten