donderdag 5 mei 2016

Dag 257- koken- Spinaziefusilli uit de oven

Gisteren was het woensdag. Dit betekent dat ik `s avonds ga zwemmen. Daarom is woensdag in principe mijn vaste kookdag. Ik had gehoopt `s ochtends de maaltijd voor te bereiden. Maar... Dan moet je niet vergeten een belangrijk ingrediënt uit de vriezer te halen. ;-) Wat stond er op het menu?

De ingrediënten. De spinazie had de avond van te voren uit de vriezer gehaald moeten worden. In dit recept wordt de spinazie koud verwerkt.
Het is een makkelijk recept. Echter zat er voor mij wel degelijk een uitdaging in. Tussen elke laag moest er naar smaak peper en zout toegevoegd worden. Ik ben altijd erg voorzichtig met zout (vaak té voorzichtig). Naar mijn inziens heb ik beide kruiden rijkelijk in het gerecht gebruikt. Helaas bleek dit tijdens het opeten niet zo te zijn. Van alle ingrediënten had ik de juiste hoeveelheid. Met het opbouwen van deze ovenschotel bleek ik toch te weinig spinazie én te weinig tomatenblokjes te hebben. (Misschien een te grote ovenschaal gebruikt?) Hierdoor kon ik de fusilli niet goed aftoppen, met als gevolg dat de bovenste laag "krokant" bleef.  En... We misten vlees in het gerecht.
De afgebakken ovenschotel.

Ondanks de makkelijkheid van het recept was dit met recht een kookexperiment. Ik ga `m zeker nog een keer maken. Ik denk dat ik dan een kleinere ovenschaal ga gebruiken, waardoor ik beter met de ingrediënten uitkom.

Het zwemmen was heerlijk. Ik heb mijn hoofd leeg gekregen en mijn lijf wat losser. De baantjesscore van gisteren? 24 stuks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten