vrijdag 20 mei 2016

Dag 273- energiecrisis

Fibromyalgie is een rare aandoening. De enige constante factor is grilligheid zowel met de pijn als de vermoeidheid. Er zijn twee spannende dingen aan de hand: mijn vader is acuut opgenomen in het ziekenhuis én opgenomen op de IC, en volgende week komt onze pleegpup. Dit laatste is leuk spannend, maar in de aanloop er naar toe moet er veel gedaan en geregeld worden. De ritjes van en naar Herpen kosten bijvoorbeeld veel energie. Maar ook de ritjes van en naar het LUMC in Leiden kost veel energie. Deze week is mijn energie op. Doordat de energie op is, is er helaas weinig ruimte om RRHH-klusjes op te pakken. Gelukkig lukt het me wel om de bijhoudklusjes te doen. Ik hou zelfs de was bij. :-)

Gisteren rondde ik wel iets af. Mijn "pijn-na-het-verstandskies-trekken-periode". In februari heb ik mijn laatste twee verstandkiezen laten trekken. Het heeft écht heel lang geduurd voordat ik in recovery kwam. Na het trekken van de verstandskiezen heb ik veel pijnstilling gebruikt, en veel verschillende soorten mondspoeling. Door de mondspoeling heb ik aanslag op mijn tanden gekregen. Dit kan natuurlijk geen kwaad, maar mooi ziet het er niet uit. Gisteren had ik een afspraak bij de preventieassistente. Bang was ik dit keer niet, totdat de assistente vroeg of ik verdoving wilde. Bij het woord "verdoving" werd ik wel bang. Zou het pijn doen? De assistente legde uit dat deze behandeling net zo zou gaan voelen als het verwijderen van tandsteen. Dit is bij mij inderdaad altijd erg gevoelig. Ik besloot dus de behandeling met verdoving te ondergaan (dit is een verdovende gel).
De assistente haalde niet alleen de aanslag weg maar ook het tandsteen. Handig zo`n twee-in-één behandeling. Na een klein half uur was de behandeling klaar. Pas thuis kon ik het resultaat zien.
Wat was ik blij met mooie, witte tanden. Ze zien er weer uit zoals het hoort!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten