zaterdag 21 mei 2016

Dag 274- off day

Mijn energievoorraad is nog steeds niet helemaal aangevuld. Dit betekende dat ik gisteren een "niet-dag" had. Ik werkte een aantal dingen bij. Zoals dit blog en natuurlijk... De was!

Op 27 mei halen wij de pleegpup op. Ik vermoed dat we op zoek moeten naar een ander ritme en dat het een heel raar, gek, rommelig weekend gaat worden. Mijn voornemen is om te zorgen dat er qua huishoudelijke basisklusjes in het weekend weinig tot niets gedaan hoeft te worden. Ik hoop dan ook dat mijn energievoorraad maandag weer is aangevuld.

`s Middags had ik het voornemen om naar de bibliotheek te gaan. Ik kon me hier écht niet toe zetten. Ik besloot "binnenklusjes" te doen zoals het bellen naar de verzekeringsmaatschappij. Hulphond heeft aangegeven dat wij aan onze verzekering moeten doorgeven dat wij een hond in huis hebben. Dit heeft met de wettelijke aansprakelijkheid te maken. Natuurlijk dacht ik dat het doorgeven hiervan genoeg was. Dit bleek niets minder waar. Er moest nog het één en ander uitgezocht worden omdat een hulphond voor een verzekeraar anders is dan een huishond. Het belangrijkste om te weten is dat schade gemaakt door de hond bij derden gedekt is.
Na dit telefoontje ben ik nog niet klaar. De verzekeraar wil graag een aantal documenten uit onze vrijwilligersovereenkomst hebben. Dit betekent behoorlijk wat scanwerk. (Zucht!)

Na dit telefoontje was een ander telefoontje aan de beurt. Het douchwater wordt niet goed verwarmd. Al enkele dagen probeer ik de firma te bereiken om deze storing te verhelpen. Gisteren had ik eindelijk een monteur aan de lijn. Om te ontdekken waar de storing zit moest ik de douchekraan op z`n koudst zetten en de waterkraan op z`n heetst. Vervolgens moest ik op zolder kijken naar "de tapcomfort". (Nooit van gehoord.) Helaas ging dit feest niet door. Ik kan niet op zolder komen omdat ik het hele zware luik niet naar beneden kan krijgen. Dit is dus een klusje voor manlief. Aan de tapcomfort kan je zien of het defect in de thermosstaatkraan zit. Hoe? Dat ben ik vergeten. Ik ben namelijk a-technisch. ;-)
Mocht het defect in de thermosstaatkraan zitten dan moet ik de woningbouwvereniging bellen, in de hoop dat zij de kraan willen vervangen.

Aan de twee telefoontjes zitten dus een aantal actiepunten vast. Dit zorgt er héél soms voor dat ik dit soort telefoontjes uitstel. Maar ja, als je warm wilt douchen is zo`n telefoontje helaas wel nodig.

Na deze administratieve klusjes was het tijd om het avondeten te gaan kopen. Er stond pizza op het menu. Boodschappen doen vind ik nooit erg. Het was heerlijk om even buiten te zijn. Van buitenlucht krijg ik altijd energie. Met hernieuwde energie is het gelukt om de laatste Klus van de vrijdag te doen: de weekboodschappen. Gelukkig maar dat ik boodschappen doen niet erg vindt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten