donderdag 12 mei 2016

Dag 265- schoonmaak meditatie

Al een tijdje stond er een basis-Klus op het programma: de wc had weer eens grote beurt nodig.
Ik ben hier afgelopen tijd niet aan toe gekomen. Dit heeft te maken met ziekenhuisopname van mijn vader én het warme weer.
Gisteren besloot ik deze Klus niet langer uit te stellen. Op het moment dat ik aan de slag wilde gaan, ging natuurlijk de telefoon. Het bleek de ex-schoonzus van mijn vader te zijn. Uiteraard nam ik op, want het kon weleens een belangrijk telefoontje zijn. We hebben het over de toestand van mijn vader gehad, maar ook over iets leuks. Op 27 mei mogen manlief en ik onze pleegpup ophalen! Op mijn andere blog heb ik hier een post over geschreven.
Na een uur met elkaar gesproken te hebben, hingen we op. Eindelijk! Ik kon aan de slag.
Schoonmaken werkt soms mediterend. Terwijl de wc steeds schoner werd, werden mijn gedachten ook steeds leger.

Nadat de wc schoon was en mijn gedachten leeg was het alweer lunchtijd. Op mijn gemak at ik mijn boterhammetjes, om vervolgens na de lunch mijn schoonmama te bellen. Schoonmama was `s nachts teruggekomen van haar vakantie. Ik was benieuwd hoe de vakantie geweest was. Maar... Ik wilde ook wat praktische dingen vragen. Bijvoorbeeld of ik binnenkort haar auto weer mag lenen. ;-) Ook nu verstreek al bellend een uur.

De middag kuierde vervolgens voort. Langzaamaan werd het wéér etenstijd. Manlief kookte een gerecht uit de nieuwe Allerhande: "worst-linzenschotel". Het is een gerecht wat één keer gekookt wordt, en waar je twee keer van kan eten. Vandaag wordt deze Linzenschotel een "mediterrane frittata".
Ook deze woensdag at lapjesvader gezellig mee. En zoals elke woensdag gingen we zwemmen.
Tijdens het zwemmen bleef ik in de "meditatie-modus". Heerlijk ontspannen zwom ik 24 baantjes.
Deze ontspannen dag werd afgesloten in het bubbelbad. Het water was lekker warm, helaas kwamen er dit keer geen bubbels. Maar dit mocht de pret niet drukken. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten