vrijdag 6 mei 2016

Dag 258- dans le jardin

Gisteren was het vijf mei. Zowel Bevrijdingsdag als Hemelvaartsdag. Dit betekende dat manlief niet hoefde te werken. En als klap op de vuurpijl... Het was een prachtige mooie zonnig lentedag.
Het enige wat ik wilde op deze dag was ontspannen. Dit is geen talent van mij, maar ik deed mijn best. :-)
Op mijn gemak werkte ik mijn to-do-lijst af. EĆ©n van de dingen die ik gedaan wilde hebben was het bijwerken van mijn blog. Ook waren manlief en ik bezig in de tuin ("dans le jardin." Frans is een prachtige taal.)
Bij een welbekende supermarkt konden moestuintjes gespaard worden. Natuurlijk spaarde ik driftig mee. Dit moeten doperwtjes gaan worden. Manlief en ik hebben een diervriendelijke tuin. Elk beestje is welkom. Behalve... Slakken. Ik vind het zo zonde dat ze alles aanvreten. Bij zeer hoge uitzondering kiezen wij bij jonge aanplant ervoor om Slakkenkorrels te gebruiken.
Manlief heeft een heuse staak gemaakt. Ik ben benieuwd hoe hoog de doperwtjes gaan klimmen.
Het idee was om een kruidenspiraal te maken. Manlief vond dit te ingewikkeld. Waarschijnlijk wordt dit een kruidentoren. Omdat we al veel kruiden in de tuin hebben wordt het uiteindelijk een plantentoren. Ook hier is gewerkt op basis van recycling. Dit zijn oude klinkers die nog over waren.
Nu krijgen ze een nieuwe bestemming.
Deze moestuinbak is de helft van onze oude regenton. Nu staan er spinazieplantjes in. Ook bij deze plantjes is de keuze gemaakt om (helaas) Slakkenkorrels te gebruiken.
Hoe leuk zou het zijn om straks Spinazie van eigen oogst te eten?
De tuin is in lentesfeer.

Na deze ontspannende dag togen manlief en ik `s avonds naar het ziekenhuis voor een bezoekje aan mijn vader. Dit bezoekje sloten we af met geocaching. Helaas konden we nu opnieuw een cache niet vinden. Zou het aan Leiden liggen? ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten