woensdag 4 mei 2016

Dag 254- groot contrast

Inmiddels een paar dagen verder heb ik de Rust om een post over onze tegenstrijdige zondag van één mei te schrijven.
Al een tijdje wist ik dat op deze dag de zus van manlief op deze dag haar verjaardag zou vieren. Wat we toen niet wisten is dat mijn vader in het ziekenhuis opgenomen zou worden. Er stonden dus twee tegenstrijdige dingen op het programma: een bezoekje aan mijn vader op de IC én het vieren van een verjaardag. In de ochtend togen manlief en ik eerst naar het ziekenhuis. Bezoekjes in het ziekenhuis zijn op dit moment erg kort, maar wel belangrijk. Natuurlijk bel ik het ziekenhuis regelmatig voor een update, maar fysiek langs gaan en iemand daadwerkelijk zien is toch iets heel anders.
Deze zondag was het eindelijk weer eens mooi weer. Manlief en ik combineerden het ziekenhuisbezoek met geocaching.
Duidelijker kan de foto niet zijn. Ergens in Leiden ging wij schatzoeken.

Natuur is overal, ook in een druk gebied waar veel auto`s langs razen. Deze Meerkoet heeft naast natuurlijk materiaal ook afval gebruikt als nestmateriaal. Het is een vorm van recycling. Maar of het de juiste vorm van recycling is? Hier ben ik nog niet over uit.
Een Fuut zie ik niet zo vaak. Ik vind het een erg mooie watervogel.
Deze zondag is het ons gelukt om twee caches te vinden. Vanzelfsprekend hebben wij deze cache weer op de juiste verstopplek gelegd. ;-)

Eenmaal thuis was het tijd om de cadeautjes in te pakken voor de jarige (voor zover dit kon).
Na het bezoek aan de IC voelde dit heel tegenstrijdig. Mijn moeder zou gezegd hebben: "Het leven gaat door".  Ze had hierin helemaal gelijk, maar toch... Het voelde wel even gek.
Het linker cadeautje is een beetje voor de jarige en een beetje voor haar zoon. Het is de bedoeling dat het een Halloweenpompoen wordt. Het rechter cadeautje is een Pluimhortensia. Deze stond ook op mijn wensenlijstje. Omdat het een aanbieding was is er ook één voor onszelf gekocht. :-)
Een mens moet zichzelf af en toe verwennen. Niet waar? ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten