donderdag 12 mei 2016

Dag 264- ontdekken van een nieuwe smaak

Vaak zie ik lekkere recepten waarin vis is verwerkt. Omdat ik niet gewend ben om vis te eten, maak ik geen visgerechten. Aan nieuwe smaken moet je wennen en leren eten. Zo heb ik inmiddels geleerd om Tilapiafilet te eten, ook lust ik inmiddels Kabeljauw.  En natuurlijk Kibbeling. Men zegt echter dat dit geen échte vis is. ;-) Dit zijn allemaal witvissoorten. Langzaamaan wil ik ook eens andere soorten vis leren eten.
De combinatie van vis en bietjes vind ik erg lekker. Als het ook nog eens verwerkt is in een quiche... It`s make mij day! Dinsdag maakte ik een quiche met biet, zalm en monchou.

Dit zijn de ingrediënten.

De quiche voordat `ie de oven inging. Ik vond `m op dat moment er al heel feestelijk en aantrekkelijk uitzien. En de quiche was nog niet eens afgebakken...
De quiche nadat `ie is afgebakken.

Ook nu was het een uitdaging om een gerecht goed op smaak te krijgen. Ik heb mijn best gedaan met peper en zout. Toch bleek de quiche iets aan de flauwe kant. Doordat de zalm bovenop de quiche lag was de vis aan de droge kant. De combinatie was wel goed! Ik ga dit recept zeker nog een keer maken. Dan ga ik de zalm op de bodem leggen, vervolgens bouw ik de rest van de lagen op.
En... Er mag nog wat meer peper en zout toegevoegd worden.
Voor een nieuw recept vind ik zeker niet slecht gedaan. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten