zondag 22 mei 2016

Dag 276- zondagsrust


Deze zondag stond in het teken van Rust. Dit keer is het eindelijk gelukt om wat langer te slapen. Rustig at ik mijn ontbijtje op om vervolgens Rustig te gaan douchen. Natuurlijk deed ik wat kleine klusjes. Ik ben geen stilzitter. Terwijl er een was draaide, vouwde ik een was op. Lekker efficiënt. ;-)
Inmiddels was ook al het bed verschoond. Een typische zondag-klusje in ons huishouden.

Rond het middaguur toog manlief naar zijn moeder. Niet zonder reden. 21 mei is de sterfdatum van schoonpapa. Op deze dag is het niet gelukt om iedereen bij elkaar te krijgen. Daarom zijn we dit jaar op 22 mei bij elkaar gekomen. 
Op deze dag komen wij bij elkaar om gezellig samen te eten maar ook om te klussen.
Schoonmama verzamelt een aantal grote klussen die op deze jaarlijkse klusdag gedaan worden.
Manlief was vroeg aanwezig. Maar... schoonmama had niet zoveel klusjes te doen.
Terwijl ik dacht dat manlief aan het klussen was heb ik wat tijd aan mijn hobby postcrossing besteed. Ook schreef ik de post over mijn belevenissen van gisteren.

Rond drie uur vertrok ook ik naar schoonmama. Ik bracht de winkelwagen terug en deed nog wat kleine boodschapjes.

Eenmaal gearriveerd bij schoonmama zag ik neefje met manlief (zijn oom) heel relaxed op de bank liggen, ze speelden een spelletje op de tablet. Klusactiviteit zag ik nergens. :-)

Schoonmama had gekookt, ook dit betekent Rust. Het menu bestond uit twee soorten quiches: een Italiaanse en een Chinese. Ook ik heb wel eens een Italiaanse quiche gemaakt, maar nog nooit een Chinese. Dit is écht voor herhaling vatbaar. Natuurlijk aten we er ook een lekkere salade bij.
Alsof onze buikjes nog niet genoeg gevuld waren... Schoonmama had ook hele lekker "foute" toetjes.

Nadat het buikje nog meer gevuld was togen manlief en ik naar huis. Deze Rustige zondag gaan wij afsluiten met de opgenomen serie "Project Orpheus".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten