maandag 16 mei 2016

Dag 268- op zoek naar B. Bever

Van mijn verjaardag vieren raak ik altijd enorm in de stress. Het is de bekende verjaardagstress.
Dit jaar wilde ik deze stress niet meer. (In het kader van Rust en Ruimte in hoofd en huis.)
Ik besloot mijn verjaardag op een andere manier te vieren.
Na wat speurwerk op internet besloot ik een vaartocht door de Biesbosch te gaan doen. Dit is een natuurgebied wat manlief en ik nog niet kenden. Mijn verjaardagsuitje gaf een mooie aanleiding om dit gebied te gaan verkennen. Toen schoonmama hoorde van dit uitje vroeg ze of ze mee mocht.
Dit uitje werd een 3-in-1-cadeautje: bedankje, Moederdag en verjaardag.
De vaartocht heb ik bewust voor de maand mei gereserveerd. Want in de meimaand is het altijd mooi weer. Toch?
Helaas viel het weer behoorlijk. Brr... Wat was het koud. Maar de vaartocht viel zeker niet tegen!
Tijdens deze vaartocht gingen we op zoek naar Bennie Bever. De vaartocht is gericht op kinderen. Spelenderwijs kregen we allerlei wetenswaardigheden te horen over de Bever.
In totaal waren we met elf andere mensen, waarvan vier kinderen op de boot. Door de kleine club mensen kon de boswachter zijn aandacht volledig richten op de kinderen. En heel soms kregen wij als grote mensen ook nog wat aandacht. :-)

Voorafgaand aan de vaartocht gingen we uit eten in dit restaurant. Het restaurant ligt aan een jachthaven.

Na een tijdje werd er een Bever gespot. Helaas wilde de schipper niet stoppen. Hierdoor heb ik de Bever niet kunnen zien. Manlief heeft `m zien zwemmen. Ook de kinderen hebben `m gezien.

We voeren door een prachtig  natuurgebied waarover de boswachter van alles kon vertellen. Maar Bennie? Die hadden we nog niet gezien. Terwijl de boswachter quizvragen stelde aan de kinderen, kwam uiteindelijk Bennie tevoorschijn.
Bennie schudde met zijn pootjes de handen van de kinderen. Het oudste kind riep: "er zitten gewoon handen in hoor"! Tja, als je ouder wordt geloof je (helaas) niet meer in sprookjes.

Na een leuke en informatieve vaartocht kwamen we verkleumd weer aan wal.

Eenmaal thuis nam ik een hete douche en een beker warme melk. Is dit niet iets wat beter bij de wintermaanden past. :-)

Op deze dag zijn we twee keer naar Noord-Brabant gereden. `s Ochtends togen manlief en ik naar Bladel. Waarom? Dit lees je op mijn andere blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten