dinsdag 10 mei 2016

Dag 262- tuin- nieuw zaaigoed

Een tijdje geleden kweekte ik een aantal verschillende soorten plantje of groenten. Alle kweekbakjes waren toen bezet, er kon geen zaaigoed meer bij. Inmiddels staan een aantal zaailingen in de volle grond, of zijn helaas niet opgekomen. Na verpotten of wegdoen van de zaailingen, ontstond er ruimte in de kweekbakjes. Heel fijn, nu kon ik nieuwe plantjes gaan uitzaaien. Welke zaadjes lagen er nog "op de plank?"
Tijdens een eerder tuinseizoen hebben manlief en ik kalebassen opgekweekt. Ik vind dit altijd erg decoratief in het najaar. Ik vind het altijd weer bijzonder om te zien hoe uit een zaadje zulke leuke dingen kunnen groeien.
Ik ben er van uitgegaan dat wij voldoende ruimte in de tuin hebben om de kalebassen te laten groeien.
Uit ervaring weet ik hoeveel ruimte deze plant vraagt. De tijd zal uitwijzen of ik het goed heb ingeschat. ;-)
Manlief zaaide deze zaadjes rechtstreeks in de volle grond.
Vervolgens waren de ijsbloemen aan de beurt.
Oeps! Iets te enthousiast water gegeven. Dit probleem werd opgelost door er nog een klein laagje potgrond bovenop te doen.

Met een beetje goede wil hebben we straks prachtige plantjes en lekkere groenten uit eigen tuin.
Helaas vraagt tuinieren geduld... Ik zal dus nog even moeten wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten