zaterdag 30 april 2016

Dag 253- wandelen met vriendin en haar Chef

Natuurlijk heb ik met vriendin gesproken over de ziekenhuisopname van mijn vader. Zij wordt voornamelijk via Whatsapp op de hoogte gehouden. Dit is een prima communicatiemiddel, maar "face to face" praat het soms net wat makkelijker. We besloten twee vliegen in één klap te slaan. Door middel van een wandeling Rust in mijn hoofd krijgen én tegelijkertijd de laatste stand van zaken aan haar door te geven. Vriendin heeft een prachtige witte Herder genaamd Chef.
Chef, vriendin en ik hebben een prachtige wandeling aan "De Stille Plas" gemaakt.
Het vrouwtje verstopt hier iets lekkers. Chef moest het zoeken. Vol spanning zit hij te wachten, hij bleek een goede speurder. Binnen no time had Chef het lekkers gevonden.
Net als ik vindt Chef zwemmen ook ontspannend. Hij werkt graag voor zijn vrouwtje.

Al spelend (Chef), pratend en wandelend (vriendin en ik) begonnen we aan onze terugweg. Vriendin zag een andere hond voorbijkomen met "iets" in zijn bek. Dit is iets bleek een Meerkoet-kuiken te zijn, die door de hond los gelaten was op het wandelpad. Ik besloot `m op te pakken om te kijken of hij gewond was. Het kuiken liet zich zo makkelijk pakken dat ik het ergste vreesde. Vervolgens wilde ik `m ergens in hebben. Natuurlijk hadden niets bij ons waar hij in kon. Uiteindelijk hebben `m in een blauw overschoentje gestopt (geen idee waarom vriendin die in haar rugtas had zitten). :-)
Het kuiken begon langzaamaan weer wat te bewegen en geluid te maken, hij was het er duidelijk niet mee eens dat hij gevangen zat. Een goed teken! Op aanwijzingen van vriendin bracht ik `m naar plek waar hij door de hond gepakt was en zette hem voorzichtig in het water. Zijn moeder maakte geluid en leek haar kroost te zoeken. Het zwemmen ging goed, ook lukte het hem om over de rietstengels heen te krabbelen. Algauw was moeder met haar kroost herenigd.

Op dit moment ben ik emotioneel wat in onbalans. Toen ik dit zag moest ik bijna huilen. ;-) (Dit vond ik heel bizar, maar goed het is niet niks wat er deze week allemaal is gebeurd.)

Tijdens de reddingsactie ontdekte ik hoe geweldig het is om waterdichte wandelschoenen te hebben.
De watertest hebben mijn wandelschoenen met vlag en wimpel doorstaan. Ook ben ik er achter gekomen hoe snel mijn wandelschoenen drogen. Het was een dure aankoop, maar is zijn geld duidelijk waard.

Chef zat deze reddingsactie vol belangstelling te bekijken. Volgens mij had hij wel zin in een lekker hapje. :-)

1 opmerking:

  1. Wat leuk dit mooie verslag te lezen met geweldige foto's en plaatjes.
    Ik heb genoten van onze wandeling en Chef ook want die heb ik de rest van de dag niet meer gehoord 😊

    BeantwoordenVerwijderen