zaterdag 2 april 2016

Dag 225- Taalvisite dag 3

Gisteren toog ik voor de derde keer naar mijn Taalvisite-gezin. Ik had mijn schoenen nog niet uit of het meisje kwam met dit boek aanzetten. Aan enthousiasme geen gebrek! :-)
Als de Taalvisite is afgelopen mogen er twee boeken worden uitgekozen om thuis op eigen tijd en tempo te kunnen lezen en bekijken. In dit boek staan heel veel Nederlandse woorden waarvan ik denk dat het gezin moeite heeft gehad om zelf te lezen. Gelukkig bestaan er taalvrijwilligers, die met deze woorden kan helpen. ;-)
We hebben heel veel woorden geoefend, ook met de tante van het meisje. Het is leuk om met mensen te werken die zo enthousiast zijn.
Er zijn vele manieren om letters en woorden te oefenen, daarom heb ik ook mijn letter-stempelset
meegenomen.

 Met de stempels hebben we twee woorden geoefend: "poes" (of is het toch een kat") Het verwarrende is dat ik een kat een poes noem en tante een kat een kat. :-)
En op verzoek:"dinosaurus." Ik schreef de woorden in groep 3-letters op. Dit was heel verwarrend want op de stempels staan geen groep 3-letters. Als voorbeeld: de "i" is een "I". Met z'n drieën zijn we er (natuurlijk) uitgekomen.
Ook de puzzelkwartet werd ontdekt. Leuk om te doen, helaas bleek het kwartet incompleet. Alle plaatjes konden we compleet maken, behalve de clown.

Na twee grote glazen thee, vele woordjes verder was het tijd om de Taalvisite af te ronden. Natuurlijk sloten we visite af met een welverdiende sticker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten