zondag 17 april 2016

Dag 241-moestuinieren

Wie kent ze niet? De moestuintje van Albert Heijn. Manlief en ik vinden het erg leuk om zelf groenten, fruit én kruiden op te kweken. Ook dit jaar doen we dit met de moestuintjes van de welbekende supermarkt.
Als er uiteindelijk uit eigen tuin gegeten kan worden geeft dit een enorme voldoening. Maar... Voordat het zo ver is moet er behoorlijk wat werk verzet worden. Vandaag stond verspenen op het programma, dit was dringend nodig.

Veel plantjes heb ik staand verspeend. Staan is voor mij behoorlijk belastend. Uiteindelijk besloot ik zittend te verspenen.

Deze "grondklusser" kocht ik eens bij "Vreeken". Een fantastisch hulpmiddel om dit soort tuinklusjes te doen. Het "extra niveautje" kocht ik er los bij.


De verspeende plantjes. Op twee stuks na: de Watermeloen en de Sperziebonen.
Nog meer verspeende plantjes. Als alles uitkomt komen we de winter wel door. :-)

Naast verspenen werden er ook andere tuinklusjes gedaan. Dit "hoekje" werd aangepakt.
Dit is voor. Leuk detail: de groene bak is de helft van onze oude regenton. Deze bak gaan wij als "moestuinbak" gebruiken. Een prima vorm van recycling.
Dit is na. Naast de moestuinbak staat nu de koudgrondbak.

Tussen het (moes)tuinieren door zijn manlief en ik ook nog "even" heen en weer gereden naar het tuincentrum. Naast 120 liter potgrond namen we ook nog wat leuke plantjes mee zoals "Dropmunt".

Tuinieren is nooit klaar, dus er komt vast een vervolg. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten