woensdag 20 april 2016

Dag 242- geocaching in de Hooge Kampse Plas

Gisteren heb ik allerhande klusjes in en om huis gedaan. Dit gaf een prettig gevoel, wat een minder prettig gevoel was dat ik nagenoeg niet naar buiten ben geweest. Ik vond het gisterenavond tijd om een frisse neus te gaan halen. De perfecte combinatie vind ik wandelen of fietsen in combinatie met geocaching. Als eerste keuze zouden we gaan fietsen. Fietsen gaat nu eenmaal niet als je een lekke band hebt. Uiteindelijk werd het werd een wandeling. We besloten wederom een "Ollieroute" te lopen, ook dit keer vlakbij huis, maar wel in een natuurgebied wat wij niet kenden: " de Hooge Kampse Plas".
He bleek een prachtig natuurgebied te zijn met veel watervogels. Echter, dit is een route waar je hoogzomer niet wilt wandelen: overdag te heet én `s avonds te veel muggen. (Ik ben panisch voor muggen, maar misschien zijn er mensen die hier minder van in paniek raken.) ;-)
Maar... Gisterenavond was een perfecte avond om hier te wandelen. Natuurlijk gingen we ook op zoek naar de "Ollies", deze werden snel gevonden.
De Utrechtse Dom in de verte. De Dom heeft een belangrijke symbolische betekenis voor me.
Waar zou de cache liggen?
Wij noemen deze vogels: "Duikeltjes". (Het zijn net circusartiesten als ze op zoek gaan naar eten.) Officieel heten deze eenden Kuifeenden.
Zomaar een willekeurige foto tijdens deze wandelroute.
Wat ligt er verscholen in het gras?

Miauw! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten