donderdag 7 april 2016

Dag 230- van alles wat

Gisteren was het dag 230 van 365-dagenproject! Deze woensdag begon ik met een speciaal ontbijtje, gewoon zomaar omdat het kon.

Na mijn ontbijt was het tijd om iets te gaan doen. Ik besloot me te richten op bijhoud-klusjes.
Eén van deze klusjes bestond uit het opvouwen van de was. Dit klusje wil ik nog weleens uitstellen waardoor dit klusje een Klus wordt. Nu was het opvouwen van de was binnen een paar minuten gedaan. Heerlijk! De was is zo goed als helemaal bij.

Door de fibromyalgie zijn een aantal huishoudelijke taken (te) zwaar om te doen. Eén van deze taken is stofzuigen. Manlief stofzuigt, ik swiffer elke dag de vloer, waardoor de vloer netjes blijft en het stofzuigen beperkt kan worden tot twee (het liefst drie, maar dit lukt niet altijd) keer per week.
Dessie is op dag 229 bij ons geweest. Ze heeft een minder leuke herinnering achtergelaten: héél véél haren. ;-) In plaats van te swifferen besloot ik te stofzuigen, dit leek mij veel effectiever. Terwijl ik aan het stofzuigen was bedacht ik me dat als straks de pleegpup er is, er dagelijks gestofzuigd moet worden. Op de één of andere manier is stofzuigen straks een klusje die aan de dagelijkse routine gevoegd moet worden. De vloer zal er van opknappen, Devil zal er iets minder van opknappen. Hij denkt dat de stofzuiger een groot, gevaarlijk monster is. :-)
Ondanks dat het lente is, lijkt het buiten wel herfst. April doet écht wat hij wil.
Ik wilde gisteren ook iets: ik wilde droog naar het dorp fietsen. Dit is gelukt. Tussen de buien door heb ik mijn "rondje dorp" kunnen doen. Ook ging ik naar het Kruidvat en stelde de zelfde vraag als op dag 222: "Is een hulphond welkom bij jullie?" Als eerste antwoord kreeg ik dat een hulphond niet welkom omdat zij voedsel verkopen. Ik heb gezegd dat ik  dit een erg slecht argument, in de supermarkt is een hulphond immers wél welkom. Beredenerend bij haarzelf kwam de filiaalmanager tot de conclusie dat een hulphond toch wel welkom is want: "Een blinde loopt hier ook met zijn hond." Ach, is het maar welke argumentatie er gebruikt wordt. Onze aspirant-hulphond is straks welkom in de Kruidvat. Hoera! ;-)
 
In de bibliotheek leende ik een leuk boek voor Taalvisite en een twee spannende boeken voor mijzelf.
Ik ben benieuwd of mijn "Taalvisite-kind" dit boek morgen uit de boekentas pakt.

Eenmaal thuis liep het zoetjesaan tegen etenstijd. Manlief zou koken. Alles was in huis voor de macaroni... Behalve de groenten. Samen met manlief toog ik voor de tweede keer naar de supermarkt.
Eenmaal in de supermarkt bleek dat de Italiaanse groenten die wij altijd kopen, niet meer in het assortiment is. (Zucht!) Na deze tweede boodschappensessie dook manlief de keuken en kletste ik met schoonmama die gezellig kwam eten.

Na het eten was het tijd om te gaan zwemmen. Dit keer ging ik met schoonmama zwemmen.
De baantjesscore van gisteren? 24 stuks!
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten