dinsdag 5 april 2016

Dag 228- wegwerkte achterstand

Gisteren was het tijd om kleine klusjes af te ronden én de focus te behouden op wat ik gedaan wilde hebben. Strijken is niet mijn favoriet, daarom strijk ik in principe niet. Maar... Heel soms is het nodig om iets te strijken. Helaas. ;-)
Deze blouse hangt al bijna een week aan het wasrek, ik stelde het strijkklusje steeds uit. Deze blouse zal zichzelf niet strijken, dus deed ik het.
De "vlekken" op de blouse is water. Als ik strijk spuit ik met een plantenspuit het kledingstuk nat. Dit strijkt makkelijker.

Dit is ook zo`n uitstel-klusje.
Eén keer in de zoveel tijd maakt manlief het douchegordijn schimmelvrij. Dit doet hij met een product van HG. Perfect middel om dit soort moeilijke plekken te verwijderen, helaas worden de luchtwegen er iets minder blij van. ;-) Na het inspuiten wil ik altijd dat het douchegordijn gewassen wordt. Op de één of andere manier kwam dit er steeds niet van. Gisteren besloot ik (bij hoge uitzondering) op de dag te wassen. (Dagtarief is bij ons namelijk duurder dan nachttarief.) Na het wassen zag het douchegordijn er nog schoner uit. Helaas is het niet gelukt om het onderste randje helemaal schoon te krijgen.
Deze twee Kerstvrouwtjes haalde ik zondag uit de voortuin. Het is immers lente. De Kerstvrouwtjes horen bij de Kerstspullen die inmiddels op zolder staan. Voordat dit naar zolder gaat wilde ik dit schoongemaakt hebben. Ik besloot dit gisteren direct te doen, anders wordt dit een uitgestelde Klus die in mijn hoofd blijft zoemen.

Na de lunch was het tijd om naar het winkelcentrum te gaan. Bij de supermarkt moesten wat kleine boodschapjes gedaan worden, ook stond de opticien op het programma, ik ben een vleugeltje van mijn bril kwijt geraakt.
Ook moest er dringend een nieuwe pyjama gekocht worden. Op zondag trok ik een pyjama aan die zo`n beetje tot mijn enkels zakte omdat het elastiek is uitgelubberd. Ik dacht dat ik er met slapen geen last van zou hebben. Totdat ik naar `s nachts naar de wc ging en dacht: "wat voel ik nu toch naar beneden zakken?" Dit gebeurde op de trap en niet op de wc, dit leek me een iets te vroeg moment voor een naar beneden gezakte pyjamabroek. `s Ochtends voelde ik de pyjamabroek via mijn heup naar beneden zakken. Gelukkig hield de ceintuur van mijn ochtendjas het zakken nog een beetje tegen. Kortom: tijd voor een nieuwe pyjama. Ik besloot deze bij Zeeman te kopen.
Eenmaal bij de Zeeman zag ik een leuke regenparka (hier ben ik al heel lang naar op zoek), én leuke kleding voor bij het Vormsel-feest van lapjes-broertje. Ik kocht dit blousje en dit vest. Om het geheel af te maken kocht ik er ook een leuke sjaal bij. Omdat wij ons geld moeten letten, probeer ik me zo goed mogelijk aan een boodschappenlijstje te houden.
Met manlief had ik afgesproken dat we eind april voor nieuwe kleding zouden kijken. Omdat ik dit nu tegenkwam heb ik er voor gekozen om het nu alvast te kopen. Anders zoek ik me straks misschien wel wezenloos om iets leuks te vinden.

Na mijn boodschappensessie werd het zoetjesaan tijd om mijn oppaskinderen van school op te halen.
Mijn streven om de post met terugwerkende te schrijven lukte gisteren niet.

`s Avonds weer thuis voelde ik hoe moe ik was. Tijd voor ontspanning! Gelukkig bestaan er to-do-lijstjes. Hier schreef ik op dat ik vandaag drie (!) post wilde schrijven. Ik kan niet anders zeggen dan dit is gelukt. Fijn, om weer iets van mijn lijstje te kunnen afstrepen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten