vrijdag 22 april 2016

Dag 243- koken- Griekse Kofta

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op woensdag (mijn kookdag) gekookt heb. Woensdag maakte ik iets wat lapjesvader erg lekker vindt. Aangezien hij gezellig kwam eten was de keus voor dit gerecht snel gemaakt. Ik heb inderdaad gekookt, dit bleek uit het feit dat ik groenten heb gesneden en in de pannen stond te roeren. Maar vond ik het nu écht koken? Nou... Nee. Maar was het lekker? Ja! Tenslotte is  dit is het belangrijkste. :-)
Voor een snel, lekker en (relatief) gezond gerecht zijn de wereldgerechten van Knorr ideaal.
De "mise-en-place". Voor mij was de uitdaging om gelijkmatige gehaktrolletjes te krijgen. Ik ben hier net zo goed (of net zo slecht, het is maar hoe je het bekijkt) in als het draaien van gehaktballen. :-)
 
 
Ik word altijd erg blij van de kleur van verse groenten. Ik vond het er op dit moment al heerlijk uitzien. Helaas was het ochtend en vond ik het nog iets te vroeg voor mijn avondeten. ;-)
Na het vlees en groenten gebakken te hebben, was het tijd om hier een saus van te maken.
Ik besloot de rijst `s avonds te koken. Ook maakte als bijgerecht nog een salade.
Koken vind ik erg leuk om te doen. Helaas is het vanwege de fibromyalgie voor mij een belastende bezigheid. Denk aan snijden, staan, roeren, opruimen.  Daarom calculeer ik hier altijd extra tijd voor in zodat ik het koken op mijn gemak doen. Daarbij vind ik dat als je de tijd neemt om te koken, het terug proeft in het eten. Zelfs als het uit een pakje komt. ;-) Na zo`n kooksessie is het dan ook een erg goed idee om een pauze te nemen. Het boek is geschreven door Lieneke Dijkzeul en heet "Verloren zoon". Inmiddels is het boek uit. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten