dinsdag 12 april 2016

Dag 236- douche grote beurt deel 1

Al enige tijd neem ik voor om de douche een grote beurt te geven. Ik vind steeds allerlei excuses om dit vooral niet te doen. Helaas maakt een douche zich niet zelf schoon. Iemand zal het moeten doen, dus offerde ik mij vandaag op. Omdat er veel kalkaanslag in de douche is heb ik besloten deze grote beurt over twee keer te verdelen. Vandaag heb ik ontkalkt én de douchevloer goed schoongemaakt.
Dit rekje, de spiegel en de douchekraan moesten dringend worden ontkalkt. Ik haalde het rekje leeg en dacht `m wel eventjes van de muur te halen. Helaas dit liep iets anders. Het rekje is vastgeschroefd met twee schroeven die inmiddels erg roestig zijn. Schroef één kreeg ik vrij makkelijk losgedraaid. Schroef twee werkte niet mee. De schroef bleek dolgedraaid. Mmm, wat nu? Ik besloot een hobbytang te pakken (deze tang gebruik ik normaliter om kralenhangers te maken). Deze tang bleek niet geschikt om een schroef uit de muur te trekken. Dan maar een andere tang. Wederom werd dit een hobbytang, een kniptang welteverstaan. Een kniptang is niet voor niets een kniptang. De schroef kwam uit de muur. Maar... vraag niet hoe. :-)

He, he, het rekje kon ik eindelijk van de muur halen. Tijd om `m te gaan ontkalken.
Dit is voor.
Dit is na.

Inmiddels was de douchekraan ook ontkalkt. Na de douchevloer flink te hebben gesopt, konden alle spullen weer terug op zijn plaats.
Deel één van deze schoonmaakbeurt bleek echt een Klus. In totaal ben ik een uur bezig geweest. Het heeft mij fysiek wat kracht en veel energie gekost, na deze Klus was het dan ook tijd voor een welverdiende pauze!

Ondanks dat het een flinke Klus was, is het heerlijk om naar spiegelende spiegels, kranen en rekjes te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten