zondag 17 april 2016

Dag 240-geocaching-boter-kaas en eieren

Als geocachers zijn wij ontwaakt uit onze winterslaap. Het is langer licht, dit biedt de mogelijkheid om ook `s avonds op pad te gaan. Op deze zaterdagavond probeerden wij een (voor ons) nieuwe speltak uit: de "wherigo". Op "geokletsing"wordt de wherigo als volgt omschreven:
"Cache-type in 2008 toegevoegd. Voor het vinden van de cache dient een fictief pseudo-interactief avontuur te worden beleefd. Hiervoor dient men te beschikken over speciale apparatuur (ofwel GPS ofwel smartphone) en bijbehorende software."

Onze wherigo bestond uit het spelletje "boter-kaas en eieren". Dit speelden wij tegen de GPS. Zodra wij gewonnen hadden, kregen wij de coördinaten om de cache te vinden. De cache lag ergens in een park bij ons het dorp. In dit park wandelen wij veel, maar hebben hier nog niet eerder aan geocaching gedaan. Dit gaf het voor-ons-bekende-park een nieuwe dimensie.
Natuurlijk had ik mijn fototoestel mee. Omdat het park voor mij zo bekend is, was het voor mij een extra uitdaging om leuke foto`s te maken.
Een impressie van onze eerste wherigo
 Een jong nieuwsgierig kalfje. Hij kwam op ons roepen en...
...Op wat lekker groenvoer. ;-)
Dieren zijn erg moeilijk te fotograferen. Zeker een Ooievaar op z`n nest.
Ra, ra... Wat zie ik?
Deze bunker is een goede bekende voor ons.
Nog meer verscholen natuurschoon.

En hebben we de cache gevonden?
Ja!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten