vrijdag 1 april 2016

Dag 224- wie schrijft die blijft

Al een tijdje geleden ben ik begonnen met het schrijven naar mijn penvriendin in Nederland én naar mijn penvriendin in Amerika. Beide brieven waren nog niet af. Ook stond er nog een post voor deze blog open. Wanneer een klusje open staat blijft dit in mijn hoofd rond zoemen. Tijd om wat schrijfklusjes van mijn lijstje te gaan afvinken.
Ik besloot eerst mijn post over dag 223 te schrijven. Nadat dit gedaan was ging ik verder met mijn brief  naar Amerika. Terwijl ik hiermee bezig was hoorde ik de brievenbus klepperen.
Wat een verrassing! Post uit Amerika. Wat toevallig. Dit betekende wel dat ik nog een kort antwoord op deze nieuwe post wilde geven. Ik hield het écht heel kort, anders komt de post nooit in haar brievenbus terecht. Ook dit keer stuurde penvriendin een leuke verrassing mee. In mijn vorige brief heb ik aan penvriendin geschreven dat zusje zwanger is. Het leek mij leuk én origineel om een Amerikaanse felicitatiekaart naar zusje te sturen. Daarom heb ik gevraagd of zij een ongeschreven kaart naar mij wilde sturen. Penvriendin heeft aan dit verzoek voldaan. Ze is naar verschillende winkels geweest om de best passende kaart uit te zoeken. Hoe leuk is dat? Het leuke aan dit idee is dat deze kaart een hele grote reis heeft gemaakt: van Pennsylvania naar mijn woonplaats om vervolgens naar Lopik te worden verstuurd. Ik hoop dat zusje het net zo leuk vind als penvriendin en ik. ;-)
Links is de kaart voor zusje. Rechts is de kaart voor mij. Op de enveloppe zitten prachtige postzegels.

De post voor penvriendin in Amerika is inmiddels klaar. Zij ontvangt deze leuke kaart.
In mijn berichtje heb ik geschreven over mijn favoriete gebakje: de Tompouce. Ik vind het leuk om een plaatje van een Tompouce bij te voegen. Op de website van "Juf Sanne" vond ik leuke woordkaarten met het thema "Nederland". Omdat er op één rij drie woorden staan heb ik besloten alle drie de woordkaarten uit te printen en te lamineren. Op de achterzijde van het woord "tompouce" staat kaasmarkt. Mijn penvriendin vindt het leuk om Nederlandse woorden en zinnen te leren.
Door regelmatig in het Engels te schrijven én te lezen leer ik spelenderwijs nog meer (en beter) Engels.

En ik kan het niet genoeg benadrukken: echte post is zoveel leuker! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten