maandag 25 april 2016

Dag 246- bakken-Wortelcake

Na het emotionele en bizarre nieuws op dag 245, probeerde ik op zaterdag het "gewone leven" door te laten gaan. Dit is niet helemaal gelukt, ik was behoorlijk daas van het slechte nieuws dat ik had gekregen.
Op vrijdag zag ik een open pak cakemeel staan. Ik besloot hier iets lekkers mee te maken. Het bakken van iets lekkers zette ik op het programma voor zaterdag. Het voelde heel gek om met iets leuks bezig te zijn, aan de andere kant voelde het ook goed, ontspanning in een moeilijke tijd is erg belangrijk. Omdat het bijna Koningsdag is wilde ik een "baksel" met een koninklijk tintje maken.
Ik koos voor een Wortelcake.
Het recept haalde ik van de website van Koopmans. In het recept staat dat er "Boeren cakemeel" gebruikt moet worden. Omdat ik het "gewone" cakemeel op wilde maken, heb ik dit meel gebruikt.
De ingrediënten.
De cake kan de oven in. Het bakpapier zorgt ervoor dat de cake makkelijk gestort kan worden.
Tien minuten eerder dan aangegeven in het recept, werd de cake uit de oven gehaald.
Natuurlijk moest er geproefd worden. ;-)
De Wortelcake met mascarpone, uiteraard afgetopt met wortel. De cake smaakt kruidig en zoet.
Bij nader inzien miste ik nog wat zout en een frisse tegenhanger. Maar... Dit recept is zeker voor herhaling vatbaar!

Een bijkomend voordeel, zo`n lekker zoet plakje cake is prima "troostvoer". ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten