dinsdag 19 april 2016

Dag 242- demagnetiseren-werkplank hobbykamer

Gisteren was het weer eens tijd voor een echte RRHH-Klus: het demagnetiseren van een magneetplek op de hobbykamer. De magneetplek is in dit geval de werkplank.

Het is de bedoeling dat deze werkplek opgeruimd is. Hierdoor nodigt het meer uit om creatief bezig te zijn. Het middenstuk weet ik altijd vrij te houden. De plek rechts nodigt uit om er spullen neer te leggen en het op een later tijdstip op te ruimen. Dat latere tijdstip wordt steeds vooruit geschoven. Spullen trekken spullen aan. Hierdoor kost het op het latere tijdstip veel meer tijd om op te ruimen.
Ook hier is bijhouden het toverwoord.
Dit is een stapeltje ontvangen postcrossingskaarten. Deze horen gearchiveerd te worden en in de postcrossingsmap gestopt te worden. Archiveren kost altijd tijd, dit is de reden dat ik het heb uitgesteld én omdat dit "klusje" onder hobby valt geef ik hier minder prioriteit aan. Ik moet leren dat hobby én ontspanning net zo belangrijk is als alle andere zaken in het huishouden.
Nog meer kaarten. Deze zijn bedoeld om verstuurd te worden. Tijd om het op de juiste plek op te bergen.
Ik nam een dapper besluit. Lang geleden bedacht ik dat ik zelf kaarsen wilde maken. Deze restjes kaarsen heb ik verzameld, neergezet en... Er verder niets mee gedaan. Ik heb besloten deze restjes op Marktplaats te zetten. De liefhebber mag deze bak (natuurlijk met inhoud) gratis ophalen.
Ook dit kan weg. Dit hoort bij mijn D.O.P. (Definitief Onafgemaakt Project). In dit geval mijn intentie om zelf kaarsen te maken. Ook het teiltje gaat weg, deze heb ik niet meer nodig.
Nog meer restje kaarsen. Het moge duidelijk zijn... Hup! Weg ermee!
Terug naar het werkblad...
...Halverwege tijdens het opruimen.
Zusje is zwanger. Als zij is bevallen wil ik haar een 10-dagenpakket geven. Deze twee boekjes zag ik een hele tijd geleden bij de kringloopwinkel liggen. Het enige wat moest gebeuren was de prijsjes uit de boekjes gummen. Tot die tijd lagen de boekjes in de weg te liggen op het werkblad. Waarom heb ik dit ienimieni klusje uitgesteld?
Qua hobby probeer ik me te focussen op het werken met papier. Van mooi papier maak ik zelf enveloppen. Het enige wat aan deze enveloppe moest gebeuren was: een randje vastplakken en wat randjes afsnijden. Ook dit stelde ik uit. Van al dat uitstellen word ik ontzettend onrustig in mijn hoofd. Een goede les is: stel geen klusjes uit! Leuk weetje: deze enveloppe maakte ik van papier uit het tijdschrift Flow.
Oh wat fijn! Het werkblad is gedemagnetiseerd. Een opgeruimde werkplek is veel uitnodiger om aan te gaan werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten