zaterdag 16 april 2016

Dag 239- creatieve recycling

Recyclen kan op vele manieren. Gisteren recyclede ik op een creatieve manier.
Voor mijn hobby postcrossing kijk ik regelmatig in de kringloopwinkel of ik leuke kaarten kan vinden. Omdat kaarten uit de kringloopwinkel vaak oud zijn, zijn ze origineel én wat heel fijn is: de kaarten worden voor een héél zacht prijsje verkocht. Deze kaart sprak mij erg aan omdat het duidelijk een "vintage"-kaart is. Dit soort kaarten zijn tegenwoordig niet meer te vinden in een reguliere winkel. In de kaartenwereld wordt onderscheid gemaakt tussen "gelopen" en "ongelopen" kaarten.
Gelopen kaarten zijn beschreven kaarten. Ongelopen kaarten zijn onbeschreven kaarten, vaak in goede staat. Dit kaartje is een gelopen kaart.
Van de achterzijde van een gelopen kaart kan ik iets nieuws van maken. Deze kaart kreeg een nieuwe frisse achterkant.

Dit cadeautje nam ik mee naar Taalvisite. De tante van mijn Taalvisitegezin is deze week jarig geweest. Tante kreeg een "speelboek" met hierin allerlei woord en-denkspelletjes. Door deze spelletjes te doen (ook woordzoekers) leert ze op een leuke manier de Nederlandse taal.
Tante vond de kaart leuk én kon zelfs voorlezen wat ik had opgeschreven. En niet onbelangrijk: ze begreep ook wat er stond. ;-)

Tijdens Taalvisite worden er natuurlijk niet alleen cadeautjes uitgepakt. Er wordt ook (voor)gelezen.
Bijna de hele Taalvisite zijn mijn Taalvisite-kind en ik bezig geweest met dit boek.
Ik vind dit boek een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten