donderdag 31 maart 2016

Dag 223- klein RRHH-klusje

Het doel van dit 365-dagenproject is om Rust en Ruimte in mijn hoofd te krijgen. Om dit doel te behalen focus ik me op verschillende dingen: bijhouden van klusjes, opruimen en schoonmaken van "te-lang-blijven-liggen-Klussen", het inbouwen van "me-time" en beren van mijn weg halen.
Een grote beer heb ik afgelopen periode van mijn weg gehaald: ik heb mij aangemeld als vrijwilliger voor twee verschillende organisaties. Eén daarvan is dat wij gastgezin willen worden voor Hulphond Nederland. In de aanloopfase kost dit heel veel tijd en energie, hierdoor ligt de focus op dit moment minder op de "te-lang-blijven-liggen-Klussen". Gisteren viel mijn oog op voor de zoveelste keer op iets wat dringend schoongemaakt moet worden. Ik besloot de daad bij het woord te voegen, maakte een sopje en ging aan de slag. Hetgeen wat ik schoonmaakte was het onderste randje van de vaatwasser. Het is een klein klusje, maar voor mij wel een belastend klusje, ik kan niet goed en lang op mijn knieën zitten (dit komt door de fibromyalgie), aangezien de vaatwasser op de grond staat, kan ik niet anders dan op de grond dit klusje doen. Om het minder belastend te maken gebruik ik een "kniekussen" die ook bij tuinieren gebruikt wordt.


 Dit is voor. Linkerkant van het randje.
Dit is de rechterkant van het randje. Zoals te zien valt: er was een dringend een schoonmaakbeurt nodig. ;-)
Dit is na. Omdat ik toch bezig was, heb ik gelijk maar de totale buitenkant van de vaatwasser schoongemaakt. (Ik weet het... Soms ben ik een beetje heel erg eigenwijs.)

Een klein klusje met een groot resultaat. Alhoewel mijn lijf dit niet zo heel fijn heeft gevonden, na dit klusje heb ik dan ook even pauze genomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten