dinsdag 2 februari 2016

Dag 166- slaapkamer deel 1

Sinds onze verhuizing staan deze twee kunststof bakken op de slaapkamer. Dit was nooit echt storend omdat deze bakken onder de sidetable stonden. Sinds de nieuwe ladekast op de slaapkamer staat, staan deze bakken naast de ladekast, dus in het zicht, dus storend.
Tijd om te gaan opruimen. Voor vandaag heb ik het opruimen van deze bakken op het programma gezet. Ik plande een uur. Natuurlijk was ik veel langer bezig.

In één kunststof bak zaten kussens, in de andere bak "seizoenskleding", dit keer zomerkleding. De winterkleding hangt (en ligt) immers in de kledingkast. Het doel van deze missie was (alleen) om de inhoud van deze bakken op te ruimen. Van het één kwam het ander. Het werd iets meer dan "bakken opruimen".
Deze kledingzak ligt al heel lang in de kast om gevuld te worden met kleding (en ander textiel) die niet gedragen of gebruikt wordt. Vandaag was het uitgelezen moment om deze zak te vullen.

Links is het stapeltje weg. Recht is "memorie-kleding". Het bovenste T-shirt is van mijn moeder geweest, zij droeg deze veel. Met dit T-shirt wil ik ooit (wanneer is ooit? Dit T-shirt ligt al zes jaar in de kledingbak...) iets creatiefs doen. De T-shirts eronder zijn "concert-T-shirts". Zelf versierde T-shirts als ik naar een concert van Marco Borsato of Guus Meeuwis ging.
Ik maakte een kastplank leeg. Mmm, dit kon wel een sopje gebruiken.
Er is alvast één plank schoon en opgeruimd.

De ladekast ingericht met de seizoenskleding en nog wat andere spullen (zoals sokken). De bovenkant van de kast heb ik iets gezelliger gemaakt. Helaas is het nog geen "Scandinavisch design". Maar... Tot ik iets naar mijn zin heb gevonden voldoet dit prima.
Het hoekje nadat er is opgeruimd. Dit oogt véél beter!

"Memorie-spullen". Ooit wil ik hier nog iets mee. Tot die tijd ligt het stofvrij, motvrij en luchtdicht opgeborgen in deze vacuümzak (ik vind dit ideale opbergers).
Een volle zak met kleding en ander textiel, ten behoeve van het Diabetesfonds.

Dit was met recht een RRHH-Klus, ik moet dit gefaseerd doen. Net als andere klusjes en Klussen weet ik zeker dat ik stap voor stap tot een opgeruimde en gezellige slaapkamer kom.

Poeh! Na deze klus moest ik echt even uitrusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten