maandag 1 februari 2016

Dag 164- 10 jaar getrouwd!

Gisteren was het 31 januari. Op 31 januari 2006 stapte ik in het huwelijksbootje met manlief. In deze tien jaar hebben wij niet over een rustige kabbelend meertje gevaren. Met enige regelmaat voeren wij over stormachtig water. Er is een hoop gebeurd in die tien jaar tijd. In 2006 schreef ik dit gedichtje op een kaartje die ik aan manlief gaf.
 
Sprookjes worden elke dag verzonnen
er zijn er vast miljoenen bij elkaar
maar sprookjes zullen altijd sprookjes blijven
alleen ons eigen sprookje - dat is waar
(Uit: I love you van Marianne Busser en Ron Schroder)
 
Tot op heden weet ik eigenlijk niet wat manlief hiervan gevonden heeft. Maar ach, ik vond én vind dit gedichtje nog steeds toepasselijk. ;-)
 
Anno nu vind ik  de "nieuwe" single van Claudia de Breij en Waylon toepasselijk. Het refrein uit "Ik mis je zo graag"
Want ik mis je zo graag
't is oke als je gaat
Want ik mis je zo graag
't is oke als je gaat
Want wanneer ik je mis
Weet ik weer hoe goed het is
Oohh dat jij bestaat
 
Wat deed ik zoal op deze feestelijke dag. Mmm, ik vouwde de was op. Tsja, ook dit gaat gewoon door, ook al ben je tien jaar getrouwd. Ik deed dit onder het genot van een heel fijn nieuw album.

Wat toevallig... Op dit album staat ook het nummer "Ik mis je zo graag". Wat een prachtige nummers staan er op dit album. Inmiddels heb ik `m al zo drie keer beluisterd... ;-)

Ook bakte ik een cake. Dit is een "Maanzaad-citroencake". Dit zijn de ingrediënten.
 Dit is het eindresultaat...
... En nee... Ik heb gisteren geen halve cake op gegeten. Dit is fototrucage. :-)
De cake is lekker, maar iets aan de flauwe kant. Dit komt omdat ik vergeten ben een snufje zout toe te voegen (dit stond niet in het recept, dus ik heb er niet aan gedacht).
 
Ik besteedde tijd aan mijn hobby postcrossing.

Deze kaart gaat naar een kleuterklas in Amerika. (Hoe leuk is dat?) De illustratie op de kaart komt uit het boek: "Raad eens hoeveel ik van je hou". Dit is één van mijn favoriete prentenboeken.

Manlief en ik wisten niet wat op deze feestelijke dag zouden eten... Zouden we de geplande maaltijd eten? Chinees? Of... Uit eten bij "De Dorpsgek"? (In De Dorpsgek hebben wij ons trouwfeestje gehouden.) Wat een moeilijk dilemma.
Het leukste zou zijn om in De Dorpsgek te gaan eten. Alleen... Budget-technisch zou dit niet heel handig zijn, de chinees eigenlijk ook niet. Maar... Je bent niet voor niets tien jaar getrouwd. Ik hakte de knoop door. Ik besloot dat we chinees gingen halen. (Er lag nog een vol zegelboekje van de Albert Heijn, hiervan betalen we de chinees.)
Naast dat chinees eten lekker is, bied het ook een ander voordeel: er kan twee dagen van gegeten worden.
 
De avond sloot ik af met een andere hobby: kleuren (ik kleurde al voordat het "in" raakte, kleuren is voor mij ontzettend ontspannend).
Dit is een sprookjeskleurboek. Ik heb ook een ander kleurboek. "Mijn geheime tuin". Beide kleurboeken zijn uitstekend geschikt voor "me-time".
Al met al verliep deze tiende trouwdag rustig en gezellig. Op naar de volgende tien jaar! Wellicht met een etentje bij De Dorpsgek?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten