zaterdag 6 februari 2016

Dag 169- naar de tandarts

Mijn 365-dagenproject gaat over opruimen, schoonmaken, rust en ruimte creëren, maar ook beren van mijn weg halen. In de tandartspraktijk bevind zich een hele GROTE beer! ;-)

Tijdens mijn laatste periodieke controle bleek ik een gaatje in mijn kies te hebben. Die moest natuurlijk gevuld worden. Gisteren was het zover... Keurig op tijd zat ik in de wachtkamer. Na een tijdje kwam de preventieassistente vertellen dat ze tien minuten uitliepen. Zucht! Gelukkig komen ze dit melden, de andere tandarts liet dit nooit weten wat ik heel vervelend vind.
Na een tijdje lag ik in de tandartsstoel, de tandarts vertelde toen dat de behandeling nog niet kon beginnen omdat er geen watertoevoer naar de boor was. Dit is belangrijk omdat er anders kiezen of tanden kunnen verbranden (dit heb ik nooit geweten). Gelukkig loste dit technische probleem op waardoor de behandeling alsnog kon starten.

Aan de tandarts had ik in die tussentijd verteld dat ik mijn verstandskies wil laten trekken. Ze vond het heel dapper van me. Ik doelde alleen op mijn bovenste verstandskies, maar "omdat we toch bezig zijn" (aldus de tandarts) vond zij dat de onderste verstandskies er ook wel uit kon. Terwijl de verdoving inwerkte maakt zij foto`s van mijn verstandskiezen. Ze had het "goede nieuws" dat zij de behandeling kan doen. Dit vind ik een hele fijne wetenschap. Bij mijn tandarts voel ik me op mijn gemak, zo dusdanig dat ik dit besluit heb genomen.

De afspraken zijn gemaakt. Vrijdag 12 februari wordt de bovenste verstandkies er uit gehaald. Op vrijdag 26 februari is mijn laatste verstandskies aan de beurt. En dan? Dan ben ik voor de rest van mijn leven verstandskies-vrij! Zoals zusje appte: "ideaal". :-)
Aan deze support heb ik enorm veel... Zusje heeft geluk dat haar verstandkiezen er (nog) niet uit hoeven... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten