vrijdag 26 februari 2016

Dag 189- vakantiemodus

Schijnbaar zit ik in de vakantiemodus. Ik zat me af te vragen wat ik gisteren zoal gedaan heb.
Mmm... Vrij weinig. `s Morgens toog ik naar het huis van lapjesvader om potentiële kopers te ontvangen. Terwijl ik wachtte, las ik geheel ontspannen een boek.
Geheel ontspannen was ik niet... Het is bijna een jaar geleden dat ik in dit huis ben geweest. De laatste keer dat ik hier was hebben we het huis leeggehaald. Daarna heb ik de deur achter me dicht getrokken en ben hier niet meer terug geweest. Gisteren zat ik dus een leeg en kaal huis. Terwijl ik om me keer was ik aan het mijmeren. In dit huis ben ik niet opgegroeid, maar is wel veel gebeurd.
Leuke én minder leuke dingen; onder andere het overlijden van mijn moeder.

Gelukkig was de makelaar op tijd en kon ik snel weg. Letterlijk om de hoek van lapjesvader is een dierenwinkel. Ik liep hier naar binnen om inspiratie op te doen voor omgevingsverrijking voor Devil.
Deze dierenwinkel heeft genoeg verrijkingsmateriaal. Maar... Het speelgoed waarvan ik denk dat Devil interessant vindt is erg duur. We zullen dus moeten sparen. ;-)

In plaats van op woensdag kookte ik dit keer op een donderdag. We aten Ovenpasta Tomaat Mozzarella. Met deze kruidenmix had ik nog niet eerder gekookt, dus dit was al een experiment op zich. Een van de ingrediënten had moeten zijn: fusilli en natuurlijk de Mozzarella.  De Mozzarella hadden we niet in huis en we hadden te weinig fusilli. Mmm, hoe ging ik dit oplossen? In plaats van Mozzarella besloot ik "gewone kaas" te gebruiken. Naast fusilli gebruikte ik de pasta die mijn lapjesfamilie vorig jaar uit Italië had meegenomen. En de smaak? Mmm, ik ben niet overmatig enthousiast. Ik proefde een bepaalde scherpte in deze kruidenmix die ik niet heel lekker vond, en daar waar het niet scherp was, was de kruidenmix aan de flauwe kant. Ook kreeg ik niet alle droge pasta goed ondergedompeld, hierdoor bleef een bepaald gedeelte van de pasta "krokant".
Een volgende keer maak ik een eigen variant op ovenpasta.

Wat deed ik nog meer op deze vakantiedag? Ik werkte verder aan mijn brief naar Amerika (het lijkt wel een boekwerk te worden.) Aan de hand van prachtige foto`s gemaakt tijdens het geocachen, beschreef ik het "geocaching-gevoel".
 
Twee van de vele foto`s die zijn gemaakt tijdens het geocachen.

De avond sloten manlief en ik af met drie (!) televisieprogramma`s die wij beiden interessant en/of leuk vinden. Dit gebeurd niet heel vaak... ;-) We keken een documentaire over De Februaristaking, ook keken we naar Jaap van Zweden. Sinds wij naar "Maestro" kijken vinden wij alles wat met dirigeren en klassieke muziek te maken heeft erg interessant.
Na dit programma wilde ik naar bed gaan, totdat manlief overschakelde naar "Discovery" (als er weinig op tv is schakelt hij naar deze zender.) We keken een programma in de lijn van Dr. Pol. Dit keer keken we naar "Dr. Jeff, the Rocky Mountain Vet".
Kortom de tv-avond was goed gevuld. Ik vraag me weleens af hoe mensen vroeger een avond vulden zonder tv..? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten