maandag 8 februari 2016

Dag 171- de rust is terug

Na de onrustige zaterdag op dag 170 was het tijd voor een rustige zondag. De enige "RRHH-klus" die ik deed was het bijhouden van de was. Er is een handdoek-ondergoed was gedraaid, er bleek namelijk geen stukje ondergoed meer in de kast te liggen. ;-)
Ik besloot geen tweede was te draaien omdat de wasrekjes al behoorlijk vol hingen. Manlief zette een was klaar zodat ik deze de andere dag kon ophangen. De uitstel was niet nodig geweest want: de was bleek nog niet droog. Met behoorlijk wat passen en meten kreeg ik de tweede was (vandaag) op de rekjes. Ik had dus net zo goed gisteren een tweede was kunnen draaien... ;-)

Voor gisteren was er in de middag slecht weer voorspeld. Daarom besloten manlief en ik voor de lunch naar de begraafplaats te gaan. Omdat het op drie februari zes jaar geleden was dat mijn moeder overleed, verwachtte ik dat er het één en ander aan plantjes of bloemen gebracht zou zijn. Dit heeft onderhoud nodig, het onderhoud doen manlief en ik. Ja... Er was een plantje gebracht en drie prachtige rode rozen. Het plantje zijn hele leuke "Ranonkeltjes, alleen het plantje stond in een"binnenpot", aangezien het plantje buiten staat is dit niet heel handig. ;-)
Deze hebben we dus maar in "het tuintje" van mijn moeder gezet, ik verwacht dat de Ranonkeltjes het in de volle aarde veel beter gaan doen. En de rode rozen? Die hebben we maar uit het plastic gehaald.
Dat zag er toch een stuk beter uit...
Momenteel is het weer niet om naar huis te schrijven. Het enige fijne aan dit soort regenachtige dagen is dat het prima "knutselweer" is. Gisteren besteedde ik tijd aan mijn hobby postcrossing. Ik maakte feestpost voor een meisje in Duitsland.

De avond sloot ik af met opnieuw een aflevering van Maestro. Door dit programma begin ik klassieke muziek steeds meer te waarderen. Het muziekstuk "Typewriter" is mij ontzettend bijgebleven.
Omdat ik héél veel last had van mijn rug ging ik op tijd naar bed. De avond sloot ik Rustig af door in bed een tijdschrift te lezen. Dit soort rustige dagen heb ik soms écht nodig, hiermee vind ik mijn energie terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten